۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
بازار ۲۰ میلیون دلاری خرما در قطر و سهم‌یک درصدی ایران
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازار ۲۰ میلیون دلاری خرما در قطر و سهم‌یک درصدی ایران

بوشهر- عبدالخانی رایزن بازرگانی ایران در قطر با اشاره به بازار ۲۰ میلیون دلاری خرما در قطر از سهم تنها یک درصدی ایران از این بازار خبر داد.

عباس عبدالخانی در حاشیه برپایی میز ملی خرما در دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با وجود اینکه خرما یک محصول مقوی و دارای ارزش غذایی فوق العاده است لکن بدلیل اینکه تبلیغات مناسبی صورت نگرفته و به خوبی معرفی نشده از بازار خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: نخلداران و تولیدکنندگان خرما نیاز به حمایت و رایزنی مدیران و مسئولان دارند و مسئولان باید تمام بازارهای جهانی را جستجو کرده و بازار مناسبی برای تولیدات نخیلات پیدا کنند.

رایزن بازرگانی ایران در قطر خاطر نشان کرد: قطر یک‌کشور با بازار مناسب است و بویژه در ایام برگزاری جام جهانی می‌تواند چند برابر نیازهای معمول، خرید کند.

عبدالخانی تصریح کرد: رایزنی های خوبی برای صادرات خرمای بوشهر به قطر صورت گرفته و در جام جهانی قطر، بخش زیادی از خرمای مصرفی قطر از این منطقه تامین می‌شود.

وی از خرید ۲۰ میلیون دلاری خرما در قطر خبر داد و گفت: تنها یک درصد خرمای مصرفی قطر را ایران‌تامین می‌کند واگر رایزنی مناسبی صورت گیرد می‌توانیم حداقل ۱۰ میلیون دلار صادرات خرما به قطر داشته باشیم و این در حالیست که اکنون حدود ۲۰۰ هزار دلار خرما از ایران به قطر صادر می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در قطر اضافه کرد: برپایی جشنواره خرمای ایران در قطر یک‌پیشنهاد و راهکار مناسب است که اگر انجام‌شود قطعا نتایج مثبت و فوق‌العاده‌ای در بر دارد.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      بسته بندی خرما در ایران می شود گفت صفر است