مسیر تدوین نحوه هزینه‌کرد اتاق ایران، کاملاً در چارچوب قانون است
عضو هیات رئیسه‌ اتاق ایران:

مسیر تدوین نحوه هزینه‌کرد اتاق ایران، کاملاً در چارچوب قانون است

گزارشی که آقای رضاخواه به آن استناد کرده و اعداد و ارقامی را بر اساس آن قرائت کرد، در واقع گزارش خود اتاق ایران از عملکرد پرداختی‌های ساختمان‌هایش تهیه و ارائه کرده است.

به گزارش بازار، غلامحسین جمیلی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در پاسخ به این ادعای مجتبی رضاخواه نایب‌رئیس هیات تحقیق و تفحص از اتاق ایران که گفت اتاق بدون تأیید شورای نظارت بخشی از درآمد خود را صرف ساختمان‌سازی یا سپرده‌گذاری در بانک با هدف دریافت سود کرده است توضیح داد: گزارشی که آقای رضاخواه به آن استناد کرده و اعداد و ارقامی را بر اساس آن قرائت کرد، در واقع گزارش خود اتاق ایران از عملکرد پرداختی‌های ساختمان‌هایش تهیه و ارائه کرده است. وجود چنین گزارشی نشان می‌دهد روند تهیه گزارش موضوعات مختلف در اتاق از جریان سالم و شفافی تبعیت می‌کند.

جمیلی، با اشاره به بخشی از سخنان رضاخواه که گفت مسیر تدوین نحوه هزینه کرد اتاق دارای اشکال است تأکید کرد: هرگز چنین چیزی نیست. هیات نمایندگان مانند هیات امنا عمل کرده و تمام منابع درآمدی و هزینه را به تفکیک سرفصل‌های مشخص (یعنی هم سرمایه‌ای و هم غیر سرمایه‌ای، هم هزینه‌ای و هم منابع انسانی) تصویب می‌کند.

جمیلی ادامه داد: آن چیزی که نسبت به هزینه کرد هرکدام از این سرفصل‌ها اتفاق می‌افتد در اختیار هیات رئیسه است که طبق ضوابط داخلی اتاق آن را انجام می‌دهد. شورای عالی نظارت در هیچ کجا ناظر بر هزینه کرد جزئی نیست. شورای عالی نظارت تنها می‌تواند در شکایات، سیاست‌گذاری‌ها، آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌ها اعمال‌نظر کند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تأکید بر اینکه اتاق به تحقیق و تفحص به عنوان مسیری برای بهتر شدن اوضاع بخش خصوصی نگاه می‌کند بیان کرد: دستاورد این تحقیق و تفحص هرچه باشد قطعاً خیلی از ابهامات را برطرف خواهد کرد. هیچ عملکردی خالی از اشکال و خطا نخواهد بود. اما من تأکید می‌کنم از واژه تخلف بااحتیاط استفاده کنید.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha