۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
دولت کوتاهی کرد؛ معوقات یارانه جاماندگان پرداخت شود
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با بازار:

دولت کوتاهی کرد؛ معوقات یارانه جاماندگان پرداخت شود

خانی، نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سریعاً آمار و اطلاعات افراد محق و مشمولان یارانه را دریافت و وارد سامانه کند.

علی اصغر خانی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره قطع یارانه برخی اقشار نیازمند، تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی، دولت مبلغی را تحت عنوان یارانه نقدی به برخی از دهکهای جامعه پرداخت می‌کرد و به اقشار ضعیف و متوسط جامعه می‌داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اقشار ضعیف جامعه نیازمند دریافت یارانه هستند. متاسفانه دولت یارانه برخی از اقشار جامعه را حذف کرد که اکثر این افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، از اقشار ضعیف جامعه هستند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس اظهار کرد: این حق قانونی اقشار ضعیف جامعه است که یارانه و کمک معیشتی دریافت کنند.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید سریعاً آمار و اطلاعات افراد محق و مشمولان یارانه را دریافت و وارد سامانه کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس اظهار کرد: مجلس باز هم پیگیری می‌کند و امیدواریم که دولت سریعاً این کار را انجام دهد و سیستم وجود دارد و افرادی که یارانه گرفتند، مشخص و افرادی هم که یارانه دریافت نکردند، مشخص است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه در این زمینه کوتاهی‌هایی شده است و دولت باید هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهد.

وی بیان کرد: متاسفانه به افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند یارانه داده نمی‌شود و این افراد از این وضعیت گله‌مند هستند.

چند روز پیش سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که متقاضیان همچنان می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به دلیل قطع یارانه و یا ثبت‌نام برای ورود به لیست یارانه‌بگیران اقدام کنند.

به نظر می‌رسد که برای مرحله مرداد ماه نیز، دولت یارانه‌ها را روز پنجشنبه بیستم مرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد.

در این مرحله نیز برای افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان و برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان واریز می‌شود. اما اگر در سال ۱۳۹۹ وام کرونا دریافت کرده باشید، از مجموع واریزی این ماه تان ۳۵ هزار تومان قسط این وام کسر می‌شود.

بخشی از یارانه بگیران که تا فروردین ماه یارانه نقدی به حساب شان واریز شده بود، در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ اعلام کردند که یارانه آن‌ها قطع شده است. پس از آن دولت سامانه‌ای معرفی کرد و از آن معترضان خواست تا اعتراض خود را ثبت کنند.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      حالا که مشخص شده چرا هروز به روز بعد موکول میکنن مگه بازاربرای خرید هم بامردم راه میاد حق افراد رو بدید چرا تو حساب خودتون باید بمونه
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      دراین وضعیتی که دولت حاظر بوجودآورده دیگر قشر ضعیف ومرفح معنایی ندارد،،،حق ملت باید پرداخت شود،،مگر ۱۶ سال چندرغاز به ملت دادن ،تورم قطع شد؟؟شکم اجنبیها از حق ملت ایران تامین میشود وخودمان محتاج یارانه ای که هردم ندای منتفی شدنش تن محتاجان را میلرزاند
    • نیما IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      چهار ماهه معطل کردن.باید کل این چهارماه رو بدن.نه اینکه یک ماه رو بدن و مابقی رو نوش جان کنند
    • نرگس IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      سلام ببخشیدپیگیری کنیدمعوقات ماچه زمانی پرداخت می شه آیادولت قصدپرداخت معوقات وداره یانه
    • نرگس IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      سلام پیگیری کنیدمعوقات چه زمانی واریزمی شه یه دولت انقلابی براش خوب نیست اینجوربی عدالتی هایی حق مردم وبایدپرداخت کرداین دولت منتخب این مردم است پس درقبالشان مسئولیت داره
    • رضا IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      با سلام معوقه یارانه معترضین یارانه بگیر که از اردیبهشت قطع و درخواست نموده اند کی واریز میشود