۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
بورسیه ۳۵۰ فارغ التحصیل و نخبه دانشگاهی در صنایع یزد| نیازها وارد دفترچه کنکور می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بورسیه ۳۵۰ فارغ التحصیل و نخبه دانشگاهی در صنایع یزد| نیازها وارد دفترچه کنکور می‌شود

یزد- شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد از تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها با اجرای طرح بورسیه دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه تا زمان فارغ التحصیلی خبر داد.

محمدعلی شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در قالب طرحی، ایجاد صنایع و اجرای طرح های توسعه ای آنها در قالب به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان انجام می شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه تا زمان فارغ التحصیلی با ارتباط قراردادی و استخدامی وارد صنایع می شوند.

شاه حسینی ادامه داد: به این ترتیب از استقرار صنایعی که به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان و نیروهای بومی منجر نشود، حمایت نخواهد شد و تلاش می شود صنایعی استقرار یابند که نیازمند مهاجرت افراد غیربومی نباشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد اظهار داشت: طرح بورسیه شغلی بر اساس اعلام نیاز صنایع برای رشته های دانشگاهی اجرا می شود و تمام هزینه های تحصیل تامین و حمایت های لازم از سوی صنایع از دانشجویان انجام خواهد شد تا بعد از فارغ التحصیلی نیز در این واحدها مشغول به کار شوند.

اعلام نیاز ۳۰ صنعت به ۳۵۰ دانشجو

وی اعلام کرد: تاکنون ۳۵۰ نفر برای امسال از سوی ۳۰ شرکت در رشته هایی مانند برق و مکانیک اعلام نیاز کرده اند که در دفترچه کنکور کد گذاری و اعلام نیاز می شود که مختص نیروهای بومی، نخبگان و دانشجویان دانشگاه های استان هستند.

شاه حسینی گفت: به این ترتیب ارتباط مستقیم بین دانشگاه و صنایع برقرار شده که به جذب نخبگان و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور قطع تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار بیشتر از این است اما این طرح به تازگی شروع شده و با جدیت دنبال خواهد شد و در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد بیان کرد: به این ترتیب کارخانه ها و صنایع بزرگ استان محل جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی می شوند و این رویکرد را در طرح های توسعه ای دنبال خواهند کرد.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha