۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
ارسال و دریافت مرسولات از اروپا

ارسال و دریافت مرسولات از اروپا

به بررسی موضوع ارسال و دریافت بار از اروپا پرداخته ایم. اگر می خواهید نسبت به این کار اقدام کنید باید ابتدا یک شرکت معتبر برای انجام این کار پیدا کنید.

به گزارش بازار، امروزه این فرصت برای ایرانی ها وجود دارد که با استفاده از روش های مختلفی مرسولات مورد نیاز خود را به سراسر دنیا ارسال یا از آن ها دریافت کنند. روش های مختلف هوایی، زمینی و دریایی برای این منظور می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اروپا یکی از مبداها و مقصدهای مرسولات پستی ایران است. اگر می خواهید با همه نکات مربوط به ارسال و دریافت مرسولات از اروپا آشنا شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

روش های دریافت و ارسال مرسولات از اروپا

بسته به این که چه نوع کالایی اعم از تجاری یا شخصی می خواهید از اروپا دریافت یا با اروپا ارسال کنید روش های مختلفی از جمله پست اکسپرس، پست بین الملل، کارگو، فریت بار، حمل با کشتی، حمل جاده ای، حمل ریلی و... پیش روی شما قرار دارد.

روش هایی مانند پست اکسپرس، پست بین الملل و فریت بار عموما برای مرسوله های شخصی مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که کارگو، حمل ریلی و حمل و نقل دریایی برای بازرگانان و مرسوله های تجاری کاربرد دارد. حمل جاده ای را نیز می توان برای هردوی این موارد به کار گرفت. در ادامه به معرفی این روش ها خواهیم پرداخت.

پست اکسپرس خارجی

پست اکسپرس نوعی از پست است که می توانید با استفاده از آن بسته پستی خود را به اقصی نقاط دنیا ارسال کنید. هزینه پست اکسپرس ارزان و به صرفه است و هر شرکتی که ارسال کالا با این پست را بر عهده می گیرد مسئولیت کامل سلامت آن را خواهد پذیرفت. با پست اکسپرس می توانید بسته خود را به ۲۰۵ کشور دنیا ارسال کنید و این بسته علی رغم قیمت پایین پست اکسپرس در سریع ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خواهد رسید.

پست بین الملل

یکی از بهترین و بروزترین راه ها برای ارسال مرسولات پستی از خارج به ایران و از ایران به خارج پست بین المللی یا پست هوایی است. این پست که امروزه در ایران تا حدود زیادی به شرکت های خصوصی واگذار شده است و می توانید با مراجعه به این شرکت ها خیال خودتان را از امور اداری و قانونی گمرکی راحت کنید. خدماتی که در این روش دریافت خواهید کرد دارای استانداردهای بین المللی است و هزینه آن معمولا به صرفه می باشد. می توانید با استفاده از کد رهگیری مرسوله خود، هر لحظه از وضعیت آن هرجای دنیا که باشد مطلع شوید.

کارگو

خدمات کارگو یکی از روش های ارسال و دریافت بار بین المللی می باشد که از طریق هوایی انجام می شود و مخصوص بارهای تجاری است. بسته بندی محصولات در این روش کاملا به شیوه ای انجام می شود که بارها آسیبی نبینند. کارگو معمولا برای تعداد بالا محصولات استفاده می شود و زمان رسیدن آن به مقصد بسیار بالاست. محصولاتی که قرار است با کارگو منتقل شوند در هواپیماهای بسیار بزرگ و مخصوص قرار می گیرند.

فریت بار

فریت بار یکی دیگر از روش های ارسال و دریافت مرسوله از اروپا و دیگر نقاط جهان است. تفاوت فریت بار با کارگو این است که کالاهایی که با فریت بار ارسال می شوند ماهیت تجاری ندارند و شخصی هستند. این روش بیشتر برای جا به جایی اسباب منزل کسانی که قصد مهاجرت دارند مورد استفاده قرار می گیرد. فریت بار در واقع نوعی پست هوایی است چرا که کسانی که از این نوع جابه جایی بار استفاده می کنند لازم نیست حتما خودشان در هواپیما باشند و در واقع بار برای آن ها ارسال می شود.

پست اکسپرس

حمل ریلی

ارسال و دریافت کالا به صورت ریلی بیشتر کاربرد تجاری دارد و کالاهایی که با استفاده از قطار جابه جا می شوند خاص هستند. سرعت حمل و نقل ریلی از حمل و نقل جاده ای بیشتر است ولی نسبت به حمل و نقل هوایی سرعت کمتری دارد. نکته منفی درباره حمل و نقل ریلی این است که از آن جایی که ریل گذاری وابستگی زیادی به شرایط جغرافیایی و عوارض زمین دارد در همه شهرهای دنیا انجام نشده است نمی توان از این روش برای ارسال یا دریافت بار از هرجای جهان استفاده کرد.

حمل و نقل دریایی

یکی دیگر از روش هایی که می توان با استفاه از آن بار و مرسوله را به هرکجای دنیا ارسال کرد حمل و نقل دریایی است. این روش بیشتر مورد استفاده تجاری دارد. حمل و نقل دریایی مهم ترین و تاثیرگذارترین شیوه حمل و نقل در دنیا به حساب می آید.

چیزی که حمل و نقل دریایی محصولات تجاری را از کارگو مستثنی می کند این است که کارگو برای بارهای با وزن بالا مورد استفاده قرار نمی گیرد و اگر وزن بار شما از یک اندازه ای بیشتر باشد باید از حمل و نقل دریایی برای جابه جایی کالاهایتان استفاده کنید. این روش حمل و نقل قیمت به صرفه برای تجار دارد و به همین دلیل مورد استقبال آن ها قرار می گیرد.

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای مرسوله ها یکی از راه هایی است که می توان هم برای کالاهای تجاری و هم مرسوله های غیر تجاری مورد استفاده قرار داد. حمل و نقل جاده ای بار معمولا با استفاده از کامیون های باری انجام می شود. سرعت این روش نسبت به دیگر روش های حمل و نقل پایین تر است به همین دلیل برای مسافت های طولانی از روش های هوایی و دریایی استفاده می شود.

پست بین المللی

هزینه ارسال و دریافت بسته از اروپا

این که مجموع هزینه های ارسال و دریافت بسته از اروپا برای شما چقدر باشد بستگی به این دارد که کدام روش را برای حمل و نقل مرسوله تان انتخاب کنید. در اکثر روش های حمل و نقل قیمت بسته بر اساس وزن آن محاسبه می شود. این هزینه را باید به علاوه هزینه گمرک مبدا و مقصد و هزینه های مالیاتی کرد. این نکته را باید مد نظر داشت که هزینه های مالیاتی کاملا بستگی به قوانین داخلی کشوری دارد که بسته قرار است به آن وارد شود.

در این مطلب به بررسی موضوع ارسال و دریافت بار از اروپا پرداختیم. اگر می خواهید نسبت به این کار اقدام کنید باید ابتدا یک شرکت معتبر برای انجام این کار پیدا کنید. اگر نسبت به این موضوع تحقیقات لازم را انجام ندهید ممکن است سبب ایجاد خسارت های مالی یا خسارت های دیگر برای شما شود. اگر شما هم سابقه ارسال و دریافت مرسوله از اروپا را دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا به آن ها در زمینه پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل معتبر بین المللی کمک کنید.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha