۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
قیمت گذاری به سبک کرمان خودرو!| جی ۷ چه تفاوتی با سهول آ۵ دارد؟
بازار از خودرو چینی تازه وارد گزارش می دهد

قیمت گذاری به سبک کرمان خودرو!| جی ۷ چه تفاوتی با سهول آ۵ دارد؟

چندی پیش سهول آ۵ یا همان جی۷ با قدرت کمتر نسبت به نسخه چینی و قیمت حدود دو برابری در کشور توسط کرمان موتور رونمایی شد، ظاهرا مشخص نیست با چه ارزش افزوده ای این خودروساز دست به گران فروشی می زند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت کرمان خودرو به تازگی از محصولی به نام جی۷ که برند زیرمجموعه جک محسوب می شود، معرفی کرده است. فارغ از اینکه شرکت های خودروساز دولتی و خصوصی برخلاف تمام استانداردهای بین المللی به معرفی محصولات می پردازند، ظاهرا کرمان موتور علاقه ای به نقد یا دریافت آن نیز ندارد. محصول جدید این شرکت هنوز به بازار نیامده حواشی و نقدهای را با خود آورده است. گفته می شود، شرکت کرمان موتور در میان خودروسازان بخش خصوصی گران فروشی را اصل اساسی فعالیت خود قرار داده است. برخی از محصولات این شرکت خودروساز کیفیت چندان قابل قبولی نداشته و از نظر قوای فنی و آپشنی با نسخه چینی خود تفاوت های آشکاری دارند. شاید بهتر باشد وزیر صمت به عنوان شخص نخست سیاستگذار صنعتی در کشور، به بحث ارزش افزوده و میزان عمق داخلی سازی شرکت های گران فروش به زعم کارشناسان، به جای قرعه کشی ورود کند. در ادامه به بررسی و نقد این خودرو خواهیم پرداخت:

قیمت گذاری به سبک کرمان خودرو!| جی 7 چه تفاوتی با سهول آ5 دارد؟

طراحی خودرو
خودروی جدید کرمان موتور با نام جی ۷ به عنوان یک برند درجه دوم چینی از طراحی مشابه خودروهای اس یو وی برخوردار است. شاید این طراحی نوع طراحی در محصولات سدان برای نخستین بار باشد که در صنعت خودرو ایران با یک محصول مونتاژی راهی بازار می شود. در نمای ظاهر خودرو المان های طراحی روز وجود دارد که گویایی وجود یک تیم طراحی خوبی برای این محصول است. در سطوح و احجام، گرافیک چراغ ها، جزئیات بدنه و به ویژه انیمیشین چراغ های جلو و عقب که شباهت فراوانی به آئودی دارد، نشان از یک خودرو با طراحی قابل پسند است. طراحی داخلی این خودرو نیز دست کمی از طراحی پخته بیرونی آن ندارد و می تواند با محصولات روز ژاپنی و کره ای فقط از نظر طراحی مقایسه شود.

قیمت گذاری به سبک کرمان خودرو!| جی 7 چه تفاوتی با سهول آ5 دارد؟

سدان فست بک آ۵ یا همان جی۷ عرضه شده توسط کرمان خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و مجهز به سیستم پاشش سوخت جی دی آی است. این خودرو می تواند ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن مترگشتاور تولید کند. تا همین جا می توان به تفاوت قدرت این خودرو با نسخه چینی پی برد

مشخصات فنی جی۷
سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه های چانگهای شرکت خودروسازی جک از برندی به نام سهول رونمایی کرد که اولین محصول آن به نام ای۵ پلاس است که در کشور ما نام جی۷ به خودرو گرفته است. این خودرو با یک پیشرانه ۱.۵ لیتر مجهز به توربوشارژر و سیستم پاشش سوخت جی دی آی است. این خودرو با پیشرانه مذکور می تواند ۱۸۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سهول آ۵ مجهز به یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته است که قدرت تولیدی را به سر چرخ های جلو می رساند.

ولی، سدان فست بک آ۵ یا همان جی۷ عرضه شده توسط کرمان خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و مجهز به سیستم پاشش سوخت جی دی آی است. این خودرو می تواند ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن مترگشتاور تولید می کند. تا همین جا می توان به تفاوت قدرت این خودرو با نسخه چینی پی برد. ولی گیربکس این خودرو هیچ تغییری نکرده است.

قیمت گذاری به سبک کرمان خودرو!| جی 7 چه تفاوتی با سهول آ5 دارد؟

چه آشپن هایی جی ۷ دارد؟
این خودرو به امکانات رفاهی مانند صندلی های برقی جلو، سقف پانوراما، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تصفیه هوا کابین، سنسور نور، شش کیسه هوا، نورپردازی کابین، فرمان برقی، کلاستر دیجیتال، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است. هرچند که شنیده می شود امکانات رفاهی این خودرو نسبت به نسخه چینی کمتر بوده و احتمالا تغییراتی نیز در استانداردهای ۸۵ گانه داشته است.

سهول آ۵ با تمام امکانات و قدرت بیشتر از جی۷ کرمان خودرو در بازار چین بهایی در حدود ۶۲۵ میلیون تومان دارد. ولی قیمت این خودرو براساس شنیده ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است

جی ۷ چند قیمت؟
باتوجه به اینکه هدف مونتاژ خودرو کاهش قیمت، ایجاد ارزش افزوده و دست یابی به تکنولوژی است. ظاهرا کرمان موتور براساس سیاست مسبوق به سابقه خود در عرضه این محصول نیز به زعم کارشناسان باب گران فروشی را دنبال گرفته است. سهول آ۵ با تمام امکانات و قدرت بیشتر از جی۷ کرمان خودرو در بازار چین بهای در حدود ۶۲۵ میلیون تومان دارد. ولی قیمت این خودرو براساس شنیده ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. باتوجه به اینکه کرمان خودرو با بها بیشتری قرار است جی ۷ را راهی بازار کشور کند، باید مدیران این شرکت خودروساز پاسخ دهند که چه ارزش افزوده و یا مزیتی در عرضه این محصول به بازار داخلی وجود دارد. کی ام سی جی۷ با این قیمت در بازارهای جهانی و داخلی ارزش خرید ندارد، شاید بتوان گفت قیمت این محصول کاذب است.

چرا برخی از شرکت های خودروساز خصوصی علاقه به گران فروشی محصولات چینی دارند؟ این محصولات چرا باید گران تر از بازار چین در کشور عرضه شود؟ شاید بهتر باشد وزارت صمت به عنوان متولی سیاستگذاری صنعتی در خصوص تولید و مونتاژ خودرو نسبت به این سوال پاسخ دهد. زیرا شرکت کرمان خودرو علاقه ای به پاسخگویی ندارد!

قیمت گذاری به سبک کرمان خودرو!| جی 7 چه تفاوتی با سهول آ5 دارد؟

کد خبر: ۱۶۵٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد FR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      واقعا با چه قیمت هایی ماشیناشیونو غالب مردم میکنن
    • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      مگر کشور شهر هرته؟! که هرکی هر قیمتی خواست اعلام کند و مردم را سرکیسه کند؟! مگر! مگر!! شایع است که شرکتهای خودروساز باید درصد قابل توجهی از قیمت فروش محصولاتشان را به سپاه و یک نهاد خاص دیگر بپردا ند!! که در فعالیتهای برون مرزی هزینه کنند؟! بالاخره راست و دروغش را باید نهادهای فوق اعلام کنند و روشنگری کنند، مردم حق دارند بدانند ، که چرا باید ایرانی خودرو را دو و بعضا چند برابر قیمت جهانی بخرد؟؟!!..