۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
قوانین مزاحم مانع بهبود فضای کسب و تولید هستند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران:

قوانین مزاحم مانع بهبود فضای کسب و تولید هستند

ساری - مدیرکل اقتصاد و امور دارایی مازندران، دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت را وجود قوانین مخل و مزاحم برشمرد و گفت: این قبیل قوانین مانعی بر سر راه بهبود فضای کسب و تولید به شمار می آیند.

موسی قاسم پیشه در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تهیه برنامه بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید و رونق آن گفت: جهش تولید باید به یک برنامه تبدیل شود و برای تحقق آن نیازمند برنامه عملیات و اقدام هستیم.

وی با بیان اینکه استانداردهای برنامه نویسی در سازمان مدیریت برنامه ریزی وجود دارد، گفت: بخش خصوصی باید با بهره گیری از استانداردها، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی و اجرایی برای جهش تولید اقدام کند و بخش های مرتبط نظیر کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن نیز طبق استانداردها برنامه های واحدی تهیه کنند.

وی تاکید کرد: در برنامه تدوین شده برای تحقق جهش تولید باید هدفگذاری لازم انجام شود و دستگاه ها و بخش خصوصی ارزیابی های لازم را داشته باشند تا موانع فرا روی رفع شود.

قاسم پیشه با اظهار اینکه معضل کارت های بازرگانی که هزینه های زیادی را ایجاد کرده، در برنامه تدوین شده باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرد، تصریح کرد: باید نسبت به بازبینی و ارتقای وضعیت موجود درباره کارت های بازرگانی توجه ویژه شود.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی مازندران با عنوان اینکه در برنامه بخش خصوصی برای جهش تولید باید به قوانین مزاحم و رفع آن نیز توجه شود، گفت: تاکنون برخی از مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به دلیل وجود قوانین مزاحم و یا مخل اجرا نشده است.

وی افزود: باور داریم که برخی قوانین قدیمی، مخل و یا مانع بهبود فضای کسب و تولید هستند و باید در برنامه اقتصادی به آن توجه شود و برای اصلاح آن برنامه ریزی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۶٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha