۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
مهمترین دلیل تلخی آب چیست؟

مهمترین دلیل تلخی آب چیست؟

آب خوب و گوارا و مناسب برای بدن انسان، خوش طعم است و بی بو، البته تعریف طعم در آب بسیار سخت هست.

به گزارش بازار، آب خوب و گوارا و مناسب برای بدن انسان، خوش طعم است و بی بو، البته تعریف طعم در آب بسیار سخت هست. بعنوان نمونه آب مقطر بسیار بی طعم است که در دهان حتی خشکی و تلخی ایجاد خواهد کرد. در حالت کلی تعریف طعم امری نسبی بوده و مثلا افراد زیادی آب لوله شهری را خوش طعم تلقی میکردند اما بعد از گذشت مدتی استفاده از آب تصفیه شده و افزایش کیفیت آب، آب لوله شهری خیلی بد و حتی غیر قابل تحمل عنوان شده است. عناصر و املاح آب هر کدام بر طعم آب تاثییر گذاشته و باعث طعم دار شدن آب میشوند. اگر میزان این املاح کم یا زیاد باشد مزه ایجاد شده از آنها غالب میشود که دلچسب نیست. بهترین طعم و مزه آب وقتی میزان املاح در حد ایده آل و درصد نسبی آنها مناسب باشد، بدست خواهد آمد. در بعضی مواقع از طعم آب میتوان به ناسالم بودن آن پی برد. کربن فعال در حذف یا کاهش طعم آب بسیار تاثیر گذار است.

در ادامه این مقاله از آب سازه فروشنده انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در ایران همراه ما باشید.

انواع تلخی چیست؟

احساس تلخی زیاد

در این حالت به محض اینکه آب وارد دهان می شود، احساس تلخی شدید می کنیم. این حس همراه با طعم یک آب گندیده است. در این حالت بهتر است با سرویس خدمات پس از فروش تماس بگیرید. تا آن ها با اعزام تکنسین مشکل پیش آمده را بررسی کنند. ضمن این که می تواند مشکل مربوط به کربن فیلترها باشد.

احساس تلخی کم

در این حالت بعد از نوشیدن آب، مقداری طعم گس و تلخی احساس می کنید. این حالت معمولا برای افرادی پیش می آید که به تازگی دستگاه تصفیه آب با روش اسمز معکوس خریداری کرده اند. یا افرادی که برای اولین بار از آب دستگاه تصفیه استفاده می کنند. به طور مثال اگر مهمانی داشته باشید که اولین بار از آب تصفیه شده بخورد، قطعا طعم تلخ آن را احساس می کند.

دلیل تلخی آب تصفیه شده در چه می باشد؟

لازمه ی بررسی علت تلخی آب تصفیه شده باید طعم آب را بدانید. چرا طعم یک آب معمولی با آب تصفیه شده متفاوت است؟ دلیل آن ساده است، چرا که در آب املاح وجود دارد. آب در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. چرا که تامین آب در هر کدام از شهر ها یا روستاها متفاوت است. استفاده از سد، آب چاه، چشمه، سفره های زیر زمینی و… که هر یک املاح مختلفی دارند. به همین دلیل طعم هر یک از این آب ها با یک دیگر فرق می کند.

با کاهش املاح محلول در آب، چگالی آن کاهش می یابد. در نتیجه از طعم آب نیز کاسته می شود. به بیان دیگر هر چقدر که املاح آب بیشتر باشد، طعم آن بیشتر است. بالعکس آن هم موجب تلخ شدن طعم آب می شود.

بیشتر: خرید تصفیه آب صنعتی

با کاهش املاح این احساس به وجود می آید که آب نسبت به حالت قبل تلخ شده است. اما این واقعا به این منظور نیست که آب تصفیه شده واقعا تلخ باشد. بلکه با توجه به قیاسی که نسبت به قبل و بعد از تصفیه به وجود می آید این احساس شکل می گیرد.

اما این مشکل می تواند مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی نیز باشد. چرا که ممکن است یا دستگاه بیش از حد سختی آب را کاهش داده است. دلیل دیگر این که دستگاه تقلبی است و توانایی این کار را ندارد.

مدت زمان نگهداری آب تصفیه شده چقدر است؟ | بلاگ مینروا فیلتر

آب تلخ تهران!

در گذشته زمانی کشور با مشکل کم آبی مواجه شد. از آب تهران در آن زمان به عنوان یکی از بهترین آب های لوله کشی نام برده می شد. بسیاری از افراد از دیگر شهر ها به تهران می آمدند تا آن آب را بنوشند. اما افرادی که از شهرهای قم، اصفهان و… آب تهران را می نوشیدند متعجب می شدند. که چرا این آب تلخ این قدر مشهور شده است. این احساس تلخی به دلیل وجود املاح زیاد در آب شهرهای خودشان بود. چرا که اکثرا آن ها به آب با املاح بالا و شور عادت کرده بودند.

دلیل شباهت طعم و بوی آب تصفیه شده به آب لوله کشی معمولی تصفیه نشده

اکثر مردم جهان از دستگاه تصفیه آب تایوانی استاندارد که از سیستم تصفیه آب اسمز معکوس بهره می‌برد، برای تصفیه‌ی آب آشامیدنی استفاده می‌کنند. این دقیقا به این دلیل است که طعم و بوی آب تصفیه شده دستگاه آب تصفیه کن ro شبیه به آب معمولی است، با این تفاوت که املاح مضر آن کاملا حذف شده و املاح مفید آن نیز در آب باقی مانده است. حتی با بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی می‌توانید آب آشامیدنی تصفیه شده خود را یونیزه قلیایی نیز نموده و از خواص آب قلیایی برای بدن خود استفاده نمایید. آب قلیایی فواید نوشیدن آب تصفیه شده را بسیار بیشتر می‌نماید.

اما اگر احساس می‌کنید آب خروجی تصفیه شده دستگاه آب شیرین کن شما با آب معمولی فرقی ندارد، در کتری رسوب می‌بندد و طعم آن همانند آب لوله کشی شهری است، دلیل اصلی آن استفاده از فیلتر تصفیه آب بی‌کیفیت و نامرغوب و یا به موقع عوض نکردن فیلتر دستگاه آب تصفیه کن است.

برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می‌شود فیلترهای آب تصفیه کن خود را آن تایم و سر وقت تعویض کنید، از بهترین فیلتر دستگاه تصفیه آب و بهترین مارک آب تصفیه کن خانگی استفاده نمایید و سرویس دستگاه خود را فراموش نکنید. آب آشامیدنی کاملا با سلامتی شما رابطه مستقیم دارد پس به دستگاه تصفیه خود توجه نمایید.

منبع» آب سازه

کد خبر: ۱۶۵٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha