۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
پیش‌ بینی پذیرش ۴ میلیون زائر در مرز شلمچه
دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند:

پیش‌ بینی پذیرش ۴ میلیون زائر در مرز شلمچه

شلمچه- حجت‌الاسلام فریحی، دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند از آمادگی برای تردد ۴ میلیون زائر از مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام عادل فریحی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد ارند تعهدات خود را نسبت به نیازهای پایانه مرزی شلمچه یا به اجرا رسانده و یا در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه از جمله این اقدامات، بهسازی، هموارسازی و تأمین روشنایی جاده امام رضا (ع) است، گفت: بهسازی منطقه دو هکتاری که میزبان جمعیت کثیری از زائران در ایام اربعین خواهد بود، نظافت این منطقه و فرآیند لکه‌گیری آسفالت آن در چند روز آینده به طور کامل صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: اقدامات خدماتی این سازمان، تنها به شلمچه ایران منتهی نخواهد شد و در آن سوی مرز نیز در مباحثی همچون ایجاد دروازه تردد، آسفالت محل انتقال زائران، مسقف کردن گیت‌ها و استقرار مه‌ پاش از دیگر اقداماتی است که در راستای رفاه حال زائران و کاهش گرمای هوا، از سوی نهاد حاکمیتی در شهرهای آبادان و خرمشهر، تعهد و اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام فریحی با اشاره به تعداد احتمالی زائرانی که مرز شلمچه را برای تردد انتخاب می‌کنند، یادآور شد: سال گذشته با یک اربعین پیش‌ بینی نشده مواجه بودیم که آمار متناقضی در این خصوص ارائه می‌شود، اما آخرین اربعین رسمی که برگزار شد، پایانه مرزی شلمچه بالغ بر دو میلیون تردد را به ثبت رساند.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به تعطیلی دو ساله این حرکت حسینی و شهرت مرز شلمچه در حسن پذیرایی از زوار، پیش‌ بینی می‌کنیم بالغ بر چهار میلیون زائر از این شاهراه ارتباط با کشور همسایه، رهسپار عتبات عالیات در عراق شوند.

دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: از همه زائرانی که به قصد سفر به عتبات عالیات در کشور عراق به مرز شلمچه مراجعه می‌کنند درخواست داریم با مدارک کامل هویتی و ثبت ‌نام در سامانه‌های اعلام شده به مرز مراجعه کنند تا دچار مشکل و خسران در مال و زمان نشوند.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha