۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
پیش بینی بازار ۱۲۶میلیارد دلاری تجهیزات کشاورزی تا ۲۰۲۷| تراکتورهای خودران؛ در صدر تقاضای بازار
راهکار کشورهای آسیایی برای توسعه مکانیزاسیون مزارع

پیش بینی بازار ۱۲۶میلیارد دلاری تجهیزات کشاورزی تا ۲۰۲۷| تراکتورهای خودران؛ در صدر تقاضای بازار

برآورد می شود تا ۲۰۲۷ ارزش بازار جهانی تجهیزات کشاورزی به ۱۲۶میلیارد دلار برسد و در حالیکه آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار خواهند بود، تقاضا برای تراکتورهای چهار چرخ خودران بیش از دیگر تجهیزات است.

بازار؛ گروه کشاورزی: کشاورزی جهان ارتباط مستقیمی با تجهیزات و ادوات کشاورزی دارد و دسترسی کشاورزان به جدیدترین تجهیزات و ماشین آلات به معنای افزایش بهره وری و کاهش ضایعات در این بخش است. به همین جهت به طور خاص کشورهای پیشرفته دنیا همواره در پی ساخت و تولید به روزترین ها در این حوزه هستند و این امر موجب رقم خوردن بازاری پویا در این بخش شده است.

پیش‌ بینی می‌ شود که بازار جهانی تجهیزات کشاورزی از ۹۹.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ برسد

رشد ۴.۰ درصدی ارزش بازار جهانی تجهیزات کشاورزی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷
به گفته کارشناسان جهانی، پیش‌ بینی می‌ شود که بازار جهانی تجهیزات کشاورزی از ۹۹.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۶.۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ برسد. به عبارت دیگر بر اساس این داده ها برآورد می شود بازار جهانی تجهیزات کشاورزی تا سال ۲۰۲۷ به طور میانگین ۴.۰ درصد رشد می کند.

همچنین مشاهده می شود که تقاضا برای مکانیزاسیون مزارع طی سالهای اخیر افزایش یافته است، که انتظار می رود با افزایش جمعیت شتاب بیشتری پیدا کند. این در شرایطی است که به گفته تحلیلگران، آسیا و اقیانوسیه همچنان بازار کلیدی برای تجهیزات کشاورزی است، اگرچه تقاضا در اروپا و آمریکای شمالی نیز در حال افزایش است.

کمبود جهانی نیروی کار مزرعه و افزایش دستمزد کارگر در سراسر جهان، خدمات اجاره تجهیزات مزرعه را هدایت کرده است و موجب رشد بازار ماشین آلات اجاره ای شده است

عوامل موثر بر رشد بازار اجاره ماشین آلات کشاورزی
بر اساس این گزارش خرید تجهیزات کشاورزی مانند تراکتور و دروگر یک سرمایه گذاری عمده در فعالیت های کشاورزی است و بیشترین سهم از بازار اجاره جهانی را به خود اختصاص می دهد. در واقع تمام مراحل طراحی، تولید و توزیع تجهیزات مستلزم سرمایه گذاری هنگفتی است که در هزینه ماشین آلات در دسترس کشاورزان منعکس می شود. با این وجود ناتوانی کشاورزان خرده پا در سرمایه گذاری زیاد منجر به ضریب نفوذ کم تجهیزات کشاورزی در کشورهای نوظهور می شود. با این تفاسیر در برخی کشورها، کشاورزان برای افزایش بهره وری و زمان چرخش، ماشین آلات کشاورزی را اجاره می کنند، که به نوبه خود، کارایی و سودآوری کسب و کار را افزایش می دهد. از سوی دیگر اجاره تجهیزات مزرعه در مقایسه با خرید تجهیزات با وام و تسهیلات بانکی، مقرون به صرفه است. بنابراین کارشناسان می گویند: کمبود جهانی نیروی کار مزرعه و افزایش دستمزد کارگر در سراسر جهان، خدمات اجاره تجهیزات مزرعه را هدایت کرده است و موجب رشد بازار ماشین آلات اجاره ای شده است.

پیش بینی می شود تقاضا برای تراکتورهای چهار چرخ کم مصرف در آینده با تغییر الزامات در کارهای کشاورزی افزایش یابد

تقاضا برای تراکتور چهار چرخ خودران بیشترین رشد را نسبت به دیگر تراکتورها به ثبت می رساند
بر اساس این گزارش، انتظار می‌ رود که تقاضا برای تراکتورهای چهار چرخ خودران در آینده با تغییر الزامات در فعالیت‌ های کشاورزی مانند پوشش یک هکتار زمین بزرگ‌تر یا نیاز به کشیدن وسایل با اندازه بزرگ افزایش یابد. انتظار می‌ رود در دسترس بودن تراکتورهای کم‌ مصرف با چهار چرخ متحرک عامل اصلی افزایش تقاضای آنها باشد. در همین راستا شرکت «جان دیر» مدل ۵۰۵۰ D را که یک تراکتور کم مصرف است که ۵۰ اسب بخار قدرت دارد و به صورت چهار چرخ متحرک در دسترس است را به بازار ارائه داد. از سوی دیگر در سال ۲۰۲۱، شرکت Sonalika Tractors هند نیز تراکتور پیشرفته Tiger DI ۷۵ چهار چرخ متحرک خود را با فناوری CRDs عرضه کرد.

همچنین تراکتور چهار چرخ متحرک Tiger DI ۶۵ را با مزایای دوگانه سفارشی شده برای ارائه قدرت ۶۵ اسب بخار و اقتصاد ۵۵ اسب بخار به بازارهای جهانی معرفی کرده است. که هر دو مدل جدید در نسخه های درایو ۴ وات و ۲ وات موجود هستند.

چین در سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش فروش تراکتور بوده است که به گفته کارشناسان این کشور، این کاهش فروش به دلیل تاخیر در پرداخت یارانه تجهیزات کشاورزی به کشاورزان بوده است

آسیا و اقیانوسیه؛ بزرگترین بازار انواع تراکتور تا سال ۲۰۲۷
از سوی دیگر بر اساس این گزارش، در بحث استفاده از تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی با فناوری بالا منطقه آسیا و اقیانوسیه شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا بزرگترین بازار باشند. به طوری که کارشناسان می گویند:

انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه در طول دوره پیش بینی (۲۰۲۱-۲۰۲۷) بازار تراکتورهای کشاورزی جهان را رهبری کند. به عبارت دیگر انتظار می رود افزایش مکانیزاسیون مزرعه‌ ای که به دلیل تلاش‌ های دولت و معافیت‌ های وام و تسهیلات انجام می‌ شود، فروش تراکتورهای کشاورزی را در هند افزایش دهد. با این حال، چین در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شاهد کاهش فروش تراکتور بوده است که به گفته کارشناسان این کشور، این کاهش فروش به دلیل تاخیر در یارانه تجهیزات کشاورزی در استان های چین بوده است.

برخی کشورهای آسیایی با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی میزان تسهیلات پرداختی، کشاورزان خود را تشویق به مجهز سازی مزارع خود می سازند که این امر به رشد چشمگیر بازار تجهیزات کشاورزی کمک کرده است

رشد چشمگیر بازار تجهیزات کشاورزی در برخی کشورهای آسیایی با افزایش میزان تسهیلات اعطایی به کشاورزان
گفتنی است به گفته تحلیلگران، یارانه های دولتی نقش اساسی در بخش کشاورزی یک کشور دارد. به عنوان مثال، آژانس خدمات کشاورزی ایالات متحده (FSA) مالکیت و وام های عملیاتی مزرعه ای تضمین شده و مستقیم را به کشاورزانی ارائه می دهد که نمی توانند اعتبار تجاری را از بانک، مؤسسه سیستم اعتباری مزرعه یا سایر وام دهندگان دریافت کنند. این در شرایطی است که از وام های FSA نیز می توان برای خرید زمین، دام، تجهیزات، خوراک، بذر و لوازم کشاورزی استفاده کرد.

از سوی دیگر در برخی کشورهای آسیایی نیز با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی میزان تسهیلات و وام از سوی دولتها کشاورزان را تشویق به مجهز سازی مزارع و باغات خود می سازند و این امر به رشد چشمگیر بازار تجهیزات کشاورزی کمک کرده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یه نفر IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 0
      چه رشدی که مملکت خودمون هیچ کاری نمیکنه
    • ح IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      3 0
      هرچی تو ایران هست شما میخاهین به پول تبدیل کنید که اختلاصهاتون چند برابر بشه ثروت ایران رو هر کشور سالم اگه داشت اندازه ده کشور رو خرجشو میداد ولی با این مسولین و...که ما داریم مردم همیشه گرفتارن حتی به نون شب.خجالت نمیکشی