۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
چه کسی مسئول ضررهای میلیاردی هدررفت انرژی در کشور است؟

چه کسی مسئول ضررهای میلیاردی هدررفت انرژی در کشور است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعویض دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، اورهال کردن نیروگاه‌ها و اصلاح شبکه توزیع و فرهنگسازی برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی در مسیر جلوگیری از هدررفت انرژی ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی با اشاره به هدررفت سالانه ۴۰۰ میلیارد یورو ثروت کشور در حوزه انرژی و آب به دلیل عدم مصرف درست، گفت: متاسفانه هدررفت انرژی در کشور ما به یک فرهنگ تبدیل شده است و این هدررفت انرژی در صنعت و دستگاه‌ها به عنوان یک عادت همیشگی مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌های نیرو، نفت و صمت باید برای بهینه‌سازی مصرف انرژی کارگروه مشترکی را تشکیل دهند، ادامه داد: تعویض دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، اورهال کردن نیروگاه ها و اصلاح شبکه توزیع و فرهنگسازی برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی در این مسیر ضروری است.

وی افزود: کمیسیون انرژی باید به این دستگاه‌ها ماموریت دهد و محدودیت زمانی برای تحقق اهداف‌شان مشخص کند تا بهانه کم‌کاری از آنها گرفته شود و مسئولان به جای صرفا بیان مشکلات و دادن شعار اقدام به اصلاح امور کنند.

ساعدی معتقد است شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک دکور تبدیل شده است و در انجام وظایف خطیر و مهم خود کوتاهی می‌کند، همچنین طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های فراموش شده وزارت نفت در طول سالیان گذشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدررفت بالا انرژی اگر با اعداد جهانی مقایسه شود، متوجه می شویم که چه میزان اتلاف انرژی در ایران صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      خواسته بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی : ۱- حق مسکن ؛ حق معیشت و حق اولاد مانند شاغلین به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت گردد _۲-عیدی همانند شاغلین به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت گردد ۳- اعمال ماده ۶۹ برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۴- حذف دو درصد ماده ۸۹ از فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی ۵- خدمات دارویی و درمانی بدون بیمه تکمیلی ۶- سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی داده شود ۷ - حق مناطق جنگی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت گردد ۸- افزایش ۳۸ درصد + ۵۱۵ هزار تومان حقوق سایر سطوح و همزمان همسان سازی ۲۵ درصد قبلی (مانده سال ۱۴۰۰) و همسان سازی جدید در سال ۱۴۰۱ اقدام گردد .
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      مسولین بی کفایت که فقط فکر خودشون هستن.......
    • S,j IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      مردم واحمق فرز کردید ایا مسئول جواب گو هست به مردم ..اگه هم باشه فقط به حزب یا گروهی که این سمتو بهش دادن ..نه منافع مردم منافع حزب وگروه
    • جواد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      کسانی که برق را به کشورهای اطراف انتقال می‌دهند و توانایی دریافت پول آن را ندارند
    • علی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      سلام اقای ساعدی جنابعالی لطف کن تو استخدامها دخالت نکن بلاخص شرکت توزیع برق خوزستان-سوسنگردوهویزه..جنابالی فکوفامیلاتو اومدی با پارتی بازی مسئولیت دادی مثله پسر اقای بخشدار خوشنام ک فقط دوستل سابقه داره و فامیلت ک بهش مسئولیت حراست هویزه رو دادی اونم سه سالو خورده ای سابقه...خجالت بکش....هر چی میکشیم از شمامیکشیم اقای نماینده...
    • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      اقای رئیس جمهور اقای رئیس مجلس اینم از نمایندتون تو دشت اذادگان و هویزه...برید تحقیق کنید ببینید راسته یا دروغ ...فقط پارتی بازی میکنن ایشون...ماها ک از 10سال تا 20سال سابقه داریم پیشرفتی نداشتیم ...ولی بعضیا با پارتی اقای نماینده مجلس با دوسال سابقه میان مسئولیت میگیرن...مسخرست ولله
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      اقای علی راست میگوی ولی چکارکنیم بارها بارها به همجا گفتیم اقای ساعدی گند زده تواستخدامها