۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
آمادگی کامل تأمین‌ اجتماعی برای مشارکت در طرح دارویار

آمادگی کامل تأمین‌ اجتماعی برای مشارکت در طرح دارویار

معاون درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: این سازمان آماده مشارکت در طرح دارویار است.

به گزارش بازار، مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به آمادگی کامل این سازمان برای مشارکت در طرح دارویار گفت: تأمین‌اجتماعی در طرح دارویار، با داروخانه‌های خصوصی و مستقل طرف قرارداد این سازمان تا انتهای سال ۱۴۰۰ و همچنین مطالبات مرتبط با نسخه الکترونیک تا انتهای خرداد ۱۴۰۱ تسویه حساب کرده است.

اسلامی افزود: در مرحله اول طرح دارویار، از هزار و ۳۹۱ قلم داروی تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، با اعلام سازمان غذا و دارو هزار و ۴۰ قلم ذیل طرح دارویار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: براساس این طرح مقرر شده است، که یارانه دارو به‌صورت مستقیم و از طریق پرداخت به سازمان‌های بیمه‌گر و ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی اختصاص یابد؛ به همین دلیل یارانه داروهای خارج از پوشش بیمه‌ای نیز توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح دارویار در سازمان تأمین‌اجتماعی در مرحله اول ماهانه حدود هزار میلیارد تومان و سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، افزود: در صورت وارد شدن داروهای خارجی و سایر داروهای باقیمانده و مدنظر سازمان غذا و دارو به این طرح، پیش‌بینی می‌شود که سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این هزینه‌ها اضافه شود و در مجموع برای اجرای این طرح بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز خواهیم داشت که باید توسط سازمان برنامه‌وبودجه تأمین شود.

وی تصریح کرد: تمام بودجه بخش درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این سازمان در طرح دارویار تنها نقش همکاری و تسهیل‌گری دارد. تامین هزینه این طرح به طور کامل برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

اسلامی گفت: از نظر تأمین زیرساخت‌ها و بستر فناوری هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها موضوعی که در طرح دارویار باید همواره مورد توجه قرار گیرد، تأمین منابع پایدار برای این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه است که امیدواریم با تأمین اعتبار لازم، شاهد اجرای موفق این طرح باشیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha