۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
استقرار اولین لایروب در کانال «آشور»| برداشت و تخلیه رسوبات آسیبی به محیط زیست نمی زند
در گفتگو با بازار بیان شد؛

استقرار اولین لایروب در کانال «آشور»| برداشت و تخلیه رسوبات آسیبی به محیط زیست نمی زند

گرگان- اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به ورود نخستین شناور لایروب به کانال آشور در شمال جزیره آشوراده گفت: رسوب برداری و تخلیه آنها هیچ گزندی به محیط زیست وارد نمی کند.

الهیار اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نخستین لایروب شناور در کانال آشور واقع در شمال جزیره آشوراده مستقر شده و دو دستگاه لایروب شناور دیگر از مناطق جنوبی کشور در حال انتقال به خلیج گرگان هستند.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: دایک های شماره یک و دو در این پروژه با موافقت و اجماع نظر مشاوران سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی انتخاب شده و کمترین خطر را برای محیط زیست به دنبال دارد.

وی بیان کرد: محلی که برای تخلیه رسوبات انتخاب شده دارای کمترین پوشش گیاهی است و پس از تخلیه رسوبات، سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به کاشت و احیا پوشش گیاهی متناسب با پوشش فعلی منطقه اقدام خواهد کرد.

اسعدی گفت: سازمان های مردم نهاد و سازمان محیط زیست اطمینان داشته باشند که برداشت رسوب و تخلیه آن گزند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

به گزارش بازار، خلیج گرگان سال‌ها است که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بی رویه، لایروبی نکردن کانال های آبرسان، افزایش تعداد آب بندان و مزارع پرورش ماهی در بالا دست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدی تر کرده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha