تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد
با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد

آیین امضا تفاهم نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش بازار، آیین امضا تفاهم نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور حسن بابایی و سورنا ستاری امروز چهارشنبه ۵ مرداد برگزار شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه آیین امضا این تفاهم نامه، گفت: در جلساتی که در ژنو با مسئولان وایپو برگزار شد بحث شرکت‌های دانش بنیان نیز مطرح شد و وایپو در بحث تجاری سازی، علائم، برندها، نشانه‌های جغرافیایی این آمادگی را دارد که به شرکت‌های دانش‌بنیان ایران کمک کند.

حسن بابایی افزود: یکی از برنامه‌های تنظیمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفرمدیرکل وایپو به ایران ملاقات با مدیران شرکت‌های دانش بنیان است تا محصولات این شرکت‌ها در بازارهای جهانی عرضه شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با ثبت علامت تجاری احسان برای فرش دستباف ایرانی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) صادرات محصولات این فرش بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد که پسته و زعفران ایران را نیز با نشان تجاری ایرانی در بازار جهانی عرضه کند.

بابایی ادامه داد: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات این شرکت‌ها که به لحاظ کیفیت با محصولات خارجی برابری می‌کند، مرکز مالکیت معنوی در بحث طرح‌ها و علائم تجاری این آمادگی را دارد که در اجرای کمیسیون‌های مادرید و لیسبون اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حوزه تجارت بین الملل بحث علائم و نشانه‌های بین المللی اهمیت خاصی را دارد و حضور معاون مدیر کل در حوزه علائم و نشانه‌های تجاری در ایران و بازدیدشان از پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان قطعا موثر خواهد بود.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کارگروه‌های مختلفی در حوزه مالکیت معنوی تشکیل داده است و با انعقاد تفاهم میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

بابایی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در خارج از نوبت و با تسهیلگری لازم نسبت به ثبت شرک‌ها اقدامات لازم را لحاظ می‌کند.

وی گفت: مجموعه قوه قضاییه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر شعار سال تحت عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین هم در حوزه قضایی و هم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی کامل برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در حاشیه برگزاری آیین امضای تفاهم نامه گفت : با توجه به اینکه امسال با شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متنوعی دارد.

سورنا ستاری افزود: در تاریخ سوم خرداد نیز قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز ابلاغ شد و یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی سازی این قانون است زیرا بسیاری از ساختارهای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج آثار خود را بر جای می‌گذارد و این قانون ۱۰ آیین نامه اجرایی دارد.

ستاری ادامه داد: در خصوص اجرای سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان حرکت جدی را در نظر داریم تا در جهت اصلاح اقتصاد دانش بنیان بسیاری از ساختارهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: با توجه به جهت گیری جدید اقتصاد کشور در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان لازم است بسیاری از ساختارهای که در تمام این سال‌ها در اقتصاد تشکیل شده است تغییر پیدا کند که این اتفاق بسیار بزرگی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قانون پیش از اجرا احتیاج به فرهنگ دارد تا قانون تصویب و اجرایی شود

وی ادامه داد: قوه قضاییه در حوزه‌های مختلف که در حال پیاده سازی است حمایت‌های لازم را داشته است؛ همچنین قوه قضاییه برای شرکت‌های دانش‌بنیان بازارسازی انجام داده است.

ستاری گفت: در رابطه با حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بحث کاداستر مطرح است و معاونت علمی و فناوری توسعه تکنولوژی و هزینه‌ها را به شدت کاهش داده است به طوری که بسیاری از کارها در چند روز انجام می‌شود حمایت سازمان ثبت در این حوزه کمک بسیاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه تکنولوژی‌های مختلف در بسیاری از جاهای کشور می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش عمده‌ای از کار امروز مربوط به مالک فکری است که نیاز به همکاری جدی دارد و این تفاهم نامه نقطه عطفی برای پروژه‌های آینده است.

وی آیین امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بخش‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز بازدید کردند.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha