۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان

ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان

عناوینی نظیر خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، تحصیل در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و... را معمولاً در تبلیغات پلتفرم‌های می‌شنوید.

به گزارش بازار، عناوینی نظیر خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، تحصیل در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و... را معمولاً در تبلیغات پلتفرم‌های می‌شنوید. علت این مسأله این است که ترکیه برخلاف سایر کشورهای اروپایی محدودیت‌های سفت و سخت را علیه ایران اعمال نکرده است. شهروندان ایرانی همچنان می‌توانند در این کشور به تحصیل و اشتغال بپردازند. به همین خاطر است که افراد بسیاری از این فرصت فوق‌العاده استفاده می‌کنند تا در کشوری پر از فرصت برای پیشرفت، خوش آب و هوا، گردشگری، دارای فرهنگ و زبانی جذاب و... به اشتغال بپردازند. یکی از جالب‌ترین راه‌های کسب اقامت ترکیه و اشتغال در آن، ثبت شرکت در ترکیه است. ثبت شرکت در این کشور مزایای بسیاری را به همراه دارد. به همین خاطر افراد بسیاری اقدام به ثبت شرکت در ترکیه می‌کنند. در ادامه با مزایا، مراحل، هزینه و شرایط ثبت شرکت در ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه نسبت به ثبت شرکت در سایر کشورهای خارجی، مزایای بسیاری دارد. اولین و مهم‌ترین مزیت این امر، دریافت اقامت کاری این کشور برای مدیر عامل شرکت و خانواده او است. البته صحبت تنها اقامت کاری یک ساله این کشور برای تمامی شرکا نیست چرا که این ثبت شرکت می‌تواند تابعیت ترکیه را نیز به همراه داشته باشد. دومین مزیت این امر، کسب اجازه کار است؛ دارا بودن اجازه کار یا چالیشما ایزنی به مدت ۵ سال می‌تواند برای شهروندی ترکیه و حتی پاسپورت این کشور را به دنبال داشته باشد. در صورت ثبت شرکت در ترکیه، اجباری از جهت انتقال پول به این کشور وجود ندارد. از دیگر مزایای قابل توجه می‌توان به این اشاره کرد که مالیات شرکت بر حسب درآمد و میزان سود محاسبه می‌شود و مقداری از پیش معین شده نیست. ثبت شرکت بدون داشتن شریک ترک و کارمندان ترک میسر است و اجباری از این جهت وجود ندارد. امکان افتتاح حساب و امکان ثبت برند در این کشور از این طریق وجود دارد؛ حساب‌هایی که می‌توان در بانک‌های بین‌المللی ترکیه با مزایای بالا باز کرد.

چنانچه درباره مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه کنجکاو هستید و میخواهید اطلاعات بیشتری را مطالعه کنید ما پیش تر مقاله ای جامع در این خصوص تهیه کرده ایم که به جستجو عبارت "مزایای ثبت شرکت در ترکیه الو اپلای" میتوانید آن را مطالعه فرمایید.

مراحل و شرایط ثبت شرکت در ترکیه

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در خصوص ثبت شرکت در این کشور وجود دارد این است که در ترکیه برای راه‌اندازی تقریباً هر بیزینسی، ثبت شرکت نیاز است. به عنوان مثال حتی اشخاصی که قصد راه‌اندازی رستوران، آرایشگاه، مغازه خیاطی و... دارند نیز باید در ابتدایی‌ترین اقدامات خود، ثبت شرکت را در دستور کار خود قرار دهند. بنابراین هر شخصی که قصد راه‌اندازی کسب و کاری را در این کشور دارد؛ باید با مراحل آن آشنایی داشته باشد. در ادامه به طور مختصر با این مراحل آشنا خواهید شد اما برای کسب اطلاعات در خصوص جزئیات این امر تنها کافی‌ست عبارت "الو اپلای" را در گوگل سرچ کنید.

ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان


 

اولین مرحله آماده‌سازی ملزومات و مدارک مورد نیاز است. به عنوان مثال یک دفتر مناسب، جزء اولین مواردی است که باید برای آن تدارک ببینید. استخدام یک حسابدار نیز قدم بعدی است. از مدارک مورد نیاز می‌توان به کپی پاسپورت، آدرس و کد پستی در ایران، تکمیل فرم اطلاعات، انتخاب نام برای شرکت و.... اشاره کرد.

مرحله دوم مراجعه به اداره مالیات جهت دریافت کد مالیاتی است. کد مالیاتی برای فرد مؤسس صادر می‌شود.

مرحله بعد، مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها جهت به تأیید رساندن اساسنامه و مدارک است. مدارکی نظیر قولنامه خرید، اجاره یا رهن دفتر و آدرس آن. برای تأیید این مدارک بازرسی به محل اعزام شده و امر تائید را انجام می‌دهد.

پس از به تأیید رسیدن مدارک و سایر موارد، نوبت به واریز هزینه‌ها می‌شود. پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه شرکت جدید به ثبت رسیده و کد ثبت برای آن صادر می‌شود.

به طور کلی با مراحل و شرایط ثبت شرکت در ترکیه آشنا شدید؛ اما برای پی بردن به جزئیات این امر می‌توانید عبارت "ثبت شرکت در ترکیه الو اپلای" را در گوگل سرچ کرده و از طریق سایت الو اپلای به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در هر جایی از دنیا، امری پرخرج است که برای آن به سرمایه زیادی نیاز است. در ترکیه نیز برای ثبت شرکت به سرمایه زیادی احتیاج است تا بتوان از پس تمامی هزینه‌های اصلی و فرعی این امر برآمد. اصلی‌ترین هزینه، هزینه ثبت شرکت است. از آن‌جایی که برای راه‌اندازی هر کسب و کاری در ترکیه به ثبت شرکت نیاز است؛ ۷ نوع شرکت برای ثبت در ترکیه وجود دارد که حداقل هزینه ثبت متفاوتی دارند و ثبت برخی از آن‌ها نیز رایگان است. حداقل هزینه لازم برای ثبت شرکت‌های سازمانی ۱۰۰ هزار لیر، شرکت آنونیم ۵۰ هزار لیر و شرکت لیمیتد هزار لیر هستند. حداقل سرمایه برای شرکت‌های کوپراتیف و غیر سازمانی بسته به اساسنامه شرکت تعیین می‌شوند و شرکت‌های کولکتیف کوماندیت بدون حداقل سرمایه هستند.

البته باید به تمامی این هزینه‌ها، هزینه‌های جانبی را نیز بیافزایید. هزینه اجاره دفتر، هزینه‌ای قابل توجه و ضروری است؛ برای خرید یا اجاره یک دفتر مناسب باید سرمایه‌ای نسبتاً بالایی را در نظر بگیرید. هزینه حسابدار و کارمندان، هزینه دفاتر و حسابرسی به صورت سالیانه، هزینه مجوز کار به صورت ماهیانه (هزار لیر)، هزینه‌های جانبی مربوط به ساختمان نظیر قبوض آب، برق و گاز و.... همه و همه هزینه‌هایی هستند که برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز دارید.

برای مطالعه کامل در خصوص هزینه ثبت شرکت در ترکیه مانند: هزینه ثبت شرکت ساختمانی، هزینه ثبت شرکت بازرگانی و... میتوانید رو این لینک کلیک کنید.

ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان


 

زمان ثبت شرکت در ترکیه

زمان تقریبی ثبت یک شرکت در این کشور، حدود ۳ تا ۵ روز است. البته این زمان در واقع زمان انجام کارهای اداری در اداره ثبت شرکت‌ها است. اتمام فرآیند ثبت در چنین بازه زمانی کوتاهی در صورتی ممکن است که پیش از آن، تمامی مدارک و ملزومات این امر آماده باشند.

ثبت آسان شرکت در ترکیه با الو اپلای

الو اپلای نام شرکتی فعال و موفق در زمینه خدمات مهاجرتی و اقامتی است. الو اپلای می‌تواند در تمامی مراحل ثبت شرکت در کنار شما باشد و امور مورد نیاز را انجام دهد تا در این فرآیند دچار سردرگمی یا اشتباه نشوید. از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به خرید ملک، تحصیل، کار، افتتاح حساب، دریافت شهروندی، ازدواج، آزمون‌های بین‌المللی، خرید و کرایه ماشین در ترکیه اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از تیم متخصص و کارشناس الواپلای می‌توانید به سایت آن به نشانی اینترنتی https://www.aloapply.com/ مراجعه نمایید و یا عبارت "الو اپلای" را در گوگل جستجو کنید.

کد خبر: ۱۶۴٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha