۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
راه‌های ارتباطی «کلات» و «درگز» مسدود شد/توفان آرامش مشهد را بر هم زد
به دلیل بارش‌های سیل‌آسا و وزش باد شدید

راه‌های ارتباطی «کلات» و «درگز» مسدود شد/توفان آرامش مشهد را بر هم زد

مشهد- رگبارهای بهاری به همراه وزش باد شدید روز دوشنبه باری دیگر با آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی وهم چنین انسداد مسیر ارتباطی دو شهرستان کلات و درگز موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای شهروندان در شهرهای مختلف خراسان رضوی شد.

خبرگزاری بازار؛ بارش باران که در برخی مناطق استان با پدیده تگرگ خودنمایی کرد موجب شد تا بسیاری محصولات کشاورزی به‌ویژه باغات پسته در شهرستان مه ولات در این استان با آسیب جدی و ریزش میوه و شکوفه‌ها همراه شود.

بارش باران همراه با وزش باد شدید در مشهد مقدس نیز موجب شکسته شدن تعداد بسیاری از درختان و سقوط شاخه‌ها بر روی خودروها و آب‌گرفتگی موقتی برخی معابر شد اما این بارش‌ها در شهرستان درگز و کلات با تخریب بیشتری و آسیب به خانه‌های روستایی همراه بود.

جاده درگز-قوچان مسدود شد

بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان‌های مرزی درگز و کلات در شمال خراسان رضوی باران رگباری ظهر دوشنبه مانند بارش‌های فروردین‌ماه، موجب آب‌گرفتگی معابر و انسداد برخی راه‌های این دو شهرستان شد.

فرماندار درگز در همین راستا اعلام کرد: عبور سیلاب از آب نمای جاده درگز - کلات در محدوده روستای ینگی قلعه در بخش چاپشلوی این شهرستان موجب انسداد موقتی این جاده شد که با تلاش نیروهای راهداری وامدادی این مسیر بازگشایی شد.

علی فراهی اظهار کرد: جاده‌های درگز- قوچان و درگز- لطف‌آباد نیز در محدوده روستاهای چنار و گلخندان به دلیل وجود گل‌ولای مسدود شد که تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

خسارت به خانه‌های روستایی در کلات

فرماندار کلات نیز بابیان اینکه در اثر بارش‌ها و ریزش سنگ در جاده «اورتکند» به روستاهای «آب کمه» و «ژرف» این مسیر مسدود شد بیان کرد: در این راستا نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیر در تلاش هستند.

مهدی ناصری ابراز کرد: بارش‌های روز دوشنبه در روستای «اورتکند» موجب آب بردگی یک خودرو و خسارت به چند منزل روستایی شد.

بارش باران همراه با وزش باد شدید موجب سقوط درختان، آب‌گرفتگی معابر و راه های روستایی شد اما این بارش‌ها در شهرستان درگز و کلات با تخریب بیشتری همراه بود

فرماندار کلات هم‌چنین از انسداد جاده فرعی کلات - درگز در محدوده روستاهای کالو و کرناوه به دلیل سیلاب و ریزش کوه تا اطلاع بعدی خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از دهیاران، مسیر روستایی اورتکند - باغکند - برده - آبکمه و ژرف در بخش زاوین نیز به دلیل بارش شدید باران مسدود شد.

وی گفت: مسیر روستاهای آبگرم - چنار - باغگاه - سیرزار - پساکوه - مومن آباد و خواجه روشنایی بخش زاوین نیز به دلیل جاری شدن سیل و گل‌ولای مسدود است.

قطع برق در فریمان

وزش باد شدید هم‌چنین عصر دوشنبه با شکستن برخی درختان در خیابان امام خمینی(ره) شهر فریمان ستون‌های برق‌رسانی را تخریب و برای ساعاتی برق برخی مناطق شهر را قطع کرد.

وزش باد شدید در فریمان همچنین منجر به کاهش دید افقی شد و موجب کندی و اخلال در تردد خودروها و بروز گردوغبار به‌خصوص در ارتفاعات بالابند فریمان شد.

انسداد راه ارتباطی روستای کارده مشهد

گفتنی است بارش‌های سیل‌آسا ظهر دوشنبه راه روستای «کارده» در بخش مرکزی این شهرستان را به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود کرد.

بارش باران شدید به همراه وزش باد شدید هم‌چنین روز دوشنبه بنا بر اعلام شهرداری مشهد موجب سقوط ۶۱ اصله درخت شد که از این تعداد ۱۲ اصله درخت روی خودروها سقوط کرد که با تلاش نیروهای خدمات شهری این درختان جمع‌آوری شدند.

با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر وقوع رگبار با احتمال بارش باران، وزش باد شدید و آب‌گرفتگی تمامی نیروهای شهرداری در سطح شهر به حالت آماده‌باش درآمدند.

گفتنی است طبق اعلام اداره کل هواشناسی، ناپایداری هوا و بارش‌های رگباری باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال ایجاد رواناب تا پایان هفته جاری در استان خراسان رضوی ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha