۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
۷ میلیون شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری تولید شد
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۷ میلیون شاخه گل گلایول در چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید هفت میلیون شاخه گل گلایول در ۲۰ هکتار از اراضی زیرکشت گل گلایول خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر افزود: امسال برای دومین سال گل گلایول در شهرستان بروجن و نخستین بار در شهرستان شهرکرد در فضای باز از اوایل اردیبهشت‌ماه کشت شد که زمان برداشت گل آغاز شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بالای ۲۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیرکشت گلایول قرار گرفته و با گذشت ۷۰ روز از زمان کاشت، برداشت گل گلایول در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه گل گلایول از گلهای شاخه بریده و از خانواده زنبق و پیازی است، گفت: شرایط استان و میزان گرمای روزهای تابستان، میزان تابش و ارتفاع بالا همراه با کیفیت این گل‌ها برای صادرات مطلوب است و این گیاه به عنوان کشت جایگزین در مناطق مستعد استان قابلیت توسعه دارد.

به گفته وی، پارسال پنج هکتار از اراضی شهرستان بروجتن زیر کشت گلایول قرار داشت و گل‌های تولیدی در داخل استان، استان‌های اصفهان، خراسان و تهران نیز ارسال می‌شود.

برزگر اظهار داشت: کاشت این گل به دلیل ارزش اقتصادی و اشتغالزایی مناسب برای تغییر الگوی کشت مناسب است و می‌توان این گل را جایگزین محصولات پرآب بر کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر مترمربع ۳۰ تا ۳۵ شاخه گل برداشت می‌شود، گفت: قیمت هر شاخه گل از تولیدکننده، به صورت مستقیم هشت تا ۱۰ هزار تومان خریدار می‌شود که برای تولیدکننده سه میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha