۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
نیمی از هواپیماهای مسافری زمین‌گیر شده اند
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

نیمی از هواپیماهای مسافری زمین‌گیر شده اند

موسوی، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت بلیت، دلار ۲۵ هزار تومانی بوده که این مبلغ اکنون بسیار بالاتر از مبلغ زمان محاسبه است.

به گزارش بازار، سید عبدالرضا موسوی در جمع خبرنگاران افزود: شصت درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است که شامل خرید هواپیما و قطعه، روغن، گریس، موکت کف، تایر، روکش صندلی، بیمه مسافران داخلی و خارجی، آموزش ادواری خلبانان، حق عضویت سازمان‌های بین المللی، هزینه‌های نست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های خارجی و مواردی از این دست است.

وی افزود: ریشه مشکلات صنعت هوایی زمین‌گیر بودن نیمی از ناوگان هوایی است، چون از مجموع ۳۳۳ هواپیمای مسافری موجود، بیش از ۵۰ درصد آن‌ها زمین‌گیر شده اند.

موسوی افزود: هزینه نشست و برخاست هر هواپیما در سال گذشته افزایش زیادی یافت و هم اکنون بیش از ۱۱ درصد هزینه‌های بلیت به تعرفه‌های فرودگاهی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: هم اکنون هزینه‌های فرودگاهی در فرودگاه اهواز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که هزینه‌های فرودگاه مشهد شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در فرودگاه مهرآباد هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha