۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
 هجوم مگس مدیترانه ای به باغات گلستان | کشاورزان میوه های هسته دار را برداشت کنند
معاون جهاد کشاورزی گلستان هشدار داد؛

هجوم مگس مدیترانه ای به باغات گلستان | کشاورزان میوه های هسته دار را برداشت کنند

گرگان- فراهانی، معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نسبت هجوم آفت مگس مدیترانه ای به باغات گلستان هشدار داد و گفت: در صورت بی توجهی بیش از ۸۰ درصد باغات خسارت می بینند.

نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه آفت مگس مدیترانه ای یکی از خطرناکترین آفاتی است که می تواند به ۲۵۰ گونه گیاهی خسارت وارد کند، اظهار کرد: اگر کنترلی در خصوص این آفت صورت نگیرد بیش از ۸۰ درصد به باغات استان گلستان خسارت وارد می شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی، انتشار اطلاعیه های ترویجی و استفاده از فضای مجازی در جهت آگاهی سازی و اطلاع رسانی به باغداران انجام شده است.

وی با بیان اینکه این افت از خرداد ماه در باغات غرب گلستان دیده شده، افزود: در قدم اول باید میوه هایی که ریزش داشته، جمع آوری شده و از بین برود.

فراهانی تصریح کرد: شخم سطحی کف باغ به خصوص در قسمت های سایه انداز درخت، استفاده از مواد جلب کننده با تله های فرمونی، استفاده از طعمه پاشی با سموم مجاز از دیگر اقدامات توصیه شده به باغداران است.

وی افزود: درصورتی که جمعیت این آفات و شکار تله ها زیاد باشد استفاده از سموم توصیه شده آن هم به صورت کاور اسپری باید انجام شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه بعد از حمله مگس نمی توان سم پاشی انجام داد، گفت: سم داخل میوه نفوذ می کند و تا ۱۵ روز نمی توان میوه را برداشت کرد.

وی به باغدارانی که تاکنون میوه های هسته دار خود را برداشت نکرده اند توصیه کرد که در کوتاه ترین زمان نسبت به برداشت میوه از باغ اقدام کنند

فراهانی در خاتمه یادآور شد: استان گلستان ۳۲ هزار هکتار اراضی باغی دارد که با توجه به چند میزان بودن این آفت بیش از نیمی از این اراضی در معرض خسارت مگس میوه مدیترانه ای قراردارند.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha