۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
خشک شدن «خلیج گرگان» در سال ۱۴۰۳ قطعی بود| لایروبی ۱۲ ماه زمان می خواهد
در گفتگو با بازار؛

خشک شدن «خلیج گرگان» در سال ۱۴۰۳ قطعی بود| لایروبی ۱۲ ماه زمان می خواهد

گرگان- سید النگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به ضرورت اجرای عملیات لایروبی خلیج گرگان، گفت: تعلل در عملیات رسوب برداری منجر به خشک شدن این اکوسیستم در سال ۱۴۰۳ می شد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر، احیا و نجات خلیج گرگان به عنوان طرح اصلی این استان به شمار رفته که از سوی مسئولان ارشد گلستان با جدیت پیگیری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: اگر در احیا و نجات خلیج گرگان تعلل اتفاق می افتاد در سال ۱۴۰۳ این پهنه آبی به یک معضل برای کشور تبدیل می شد و خشک شدن آن، ریزگردها را مهمان گلستان و استان های همجوار می کرد.

وی افزود: با موافقت و پیگیری به عمل آمده در چهارمین نشست ستاد ملی تالاب، از فروردین سال جاری، طرح لایروبی خلیج گرگان در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار آن هم مشغول اجرای طرح بوده و در یک بازه زمانی ۱۲ ماه انجام می شود.

سید النگی گفت: احیا خلیج گرگان سبب حفظ اقتصاد دریا، حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی های زیست محیط و مهاجرت ساکنان می شود.

وی ادامه داد: با توجه به دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر لایروبی کانال های آبرسان خلیج گرگان و دریای خزر همه مسئولان استان وظیفه پیگیری موضوع و حل موانع پیش رو را به عنوان یک اصل جدی مدنظر خود قرار دهند.

به گزارش بازار، خلیج گرگان سال‌ها است که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بی رویه، لایروبی نکردن کانال های آبرسان، افزایش تعداد آب بندان و مزارع پرورش ماهی در بالا دست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدی تر کرده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha