۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
پرداخت ۳۰ درصدی تسهیلات بدون ضامن
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد

پرداخت ۳۰ درصدی تسهیلات بدون ضامن

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: یکی از اقداماتی که این بانک می‌خواهد در دوره جدید انجام دهد پرداخت تسهیلات بدون ضامن است و تقریبا ۳۰ درصد تسهیلاتمان را بدون مراجعه مردم انجام می‌دهیم.

به گزارش بازار، سید سعید شمسی‌نژاد، با بیان این مطلب افزود: حجم تقاضا و حجم مراجعات مردم به بانک‌های قرض الحسنه به شدت زیاد است بطوریکه در یکسال اخیر حجم منابع این بانک ۸۳ درصد رشد داشته است.

به گفته وی پرداخت تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران در یکسال اخیر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره بوده است با ارزش ریالی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در ۴ ماه ابتدای امسال هم بالغ بر ۸۵۰ هزار فقره معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج هم رشد بسیار خوبی داشته ایم، گفت: در یکسال اخیر بالغ بر ۱۵۰ درصد تسهیلات ازدواج این بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و سومین بانک در شبکه بانکی هستیم که بیشترین آمار تسهیلات تکلیفی را پرداخت کرده ایم.

شمسی نژاد با اشاره به اینکه تعداد وام‌های ازدواج پرداختی در یکسال اخیر ۴۸ هزار فقره در سال ۱۴۰۰ بوده است، گفت: در یکسال منتهی به تیر ۱۴۰۱ هم تقریبا ۵۲ هزار و ۱۰۰ فقره بوده است و در ۴ ماه ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۷۵۰ فقره وام ازدواج پرداخت شده که ارزش ریالی آن حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال می‌شود.

به گفته وی تسهیلات پرداختی این بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۲۲ درصد و از نظر مبلغی ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه با اشاره به اینکه در کنار این رشد پرداخت تسهیلات و افزایش مشتریان با افزایش میزان پاسخگویی و مراجعات مردم مواجه هستیم، گفت: به همین علت از بستر CRM یا ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنیم به این طریق که مشتریان این بانک فقط تسهیلات ازدواج اخذ نمی‌کنند بلکه در همه مراحل زندگی مثل بیمه، سفر، آموزش و سایر خدمات می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران کمک شایان توجهی به مردم می‌کند، گفت: انجام افکارسنجی، پرستاری از مشتریانی که تسهیلات گرفته اند و همچنین ارائه خدمات غیرحضوری که استعلام بصورت آنلاین انجام می‌شود از جمله خدمات این مرکز است.

شمسی نژاد افزود: البته این اقدامات در فاز اول انجام می‌شود و در فازهای دیگر هم که در چندماه آینده راه اندازی خواهد شد خدمات بیشتری ارائه خواهیم داد و هدفمان این است در پایان این دولت همه مردم یک کارت قرض الحسنه داشته باشند.

به گفته وی بانک قرض الحسنه مهر ایران بانکی سودآور است و مجمع این بانک هم به عنوان اولین مجمع در شبکه بانکی ۱۸ خرداد برگزار شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه صورت‌های مالی، شفافیت مالی و همه شاخص‌های مالی این بانک بسیار مثبت است، گفت: انتظار میرود این روند با سرعت خوبی تا پایان امسال و سال‌های آینده ادامه یابد و با حمایت‌هایی که دولت و بانک مرکزی دارد افق‌های روشنی را در حوزه بانکداری قرض الحسنه شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درحال غیرحضوری کردن شبکه وثایق و تضامین هستیم، گفت: اعتبار سنجی بصورت غیرحضوری انجام می‌شود تا مردم بتوانند از اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های ما و از سفته الکترونیک و توثیق سهام استفاده کنند.

شمسی نژاد گفت: کارهای مقدماتی برای توثیق سهام چه سهام عدالت و چه سایر سهام‌ها انجام شده است و تا دو هفته دیگر افتتاحش انجام شود آنهم جزو وثایق تسهیلات خرد و قرض الحسنه خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهروند IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      کلا دروغه من تازه وام گرفتم واسه یه وام ده میلیون تومان ضامن گرفتند