۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
سازمان حمایت ابهامات شیوه جدید قیمت گذاری را برطرف کند
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی:

سازمان حمایت ابهامات شیوه جدید قیمت گذاری را برطرف کند

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: شیوه جدید تعیین قیمت کالاها دارای ابهاماتی است که باید سازمان حمایت برطرف کند.

به گزارش بازار، عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به تغییر در روند تعیین قیمت کالاها گفت: قبلا این‌طور بود که حدود ۵ قلم از کالاهای لوازم خانگی در فهرست ستاد تنظیم بازار بود که اصطلاحا نظارت پیشینی به آنها اعمال می‌شد یعنی هرگونه درخواستی از طریق دفاتر تخصصی و سازمان حمایت و تصویب ستاد تنظیم بازار برای تعدیل قیمت آن ۵ قلم کالا ضروری بود. بقیه اقلام نظارت پسینی بودند یعنی خود تولیدکنندگان بر اساس مستنداتی که داشتند قیمت‌هایشان را برآورد و در سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت بارگذاری می‌کردند.

هاشمی بیان کرد: با ابلاغیه‌ای که دیروز سرپرست سازمان حمایت اعلام کرد که هرگونه تعدیل قیمتی در اقلام صنعتی تأیید ریاست جمهور را می‌خواهد به اعتقاد من این ابهام وجود دارد و باید روشن شود که آیا کل اقلام این مسیر؛ دفاتر تخصصی وزارت صمت، سازمان حمایت، هیئت اقتصادی دولت یا ستاد تنظیم بازار و مرحله نهایی تصویب رئیس جمهور را باید طی کنند؟ و آیا این ابلاغیه فقط شامل حال آن اقلامی که نظارت پیشینی داشتند، می‌شود؟

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: ابهامات موجود را باید سازمان حمایت برطرف کند، علاوه بر اینکه ادامه قیمت‌گذاری دستوری و نظارت استصوابی بر قیمت‌ها فارغ از مسائل اقتصادی به ضرر تولید خواهد بود.

وی با بیان اینکه ادامه این وضع روی کیفیت کالا تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: سرکوب قیمتی و افزایش نهاده‌های تولید، منجر به کاهش کیفیت خواهد شد و این موضوع مغایر آن چیزی است که در بخش صادرات و درآمدهای غیرنفتی داریم.

هاشمی با بیان اینکه قیمت‌ها باید کنترل شود، گفت: باید نظارت روی قیمت‌های مواد اولیه، هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌ها متمرکز شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha