۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
خلف وعده بخش خصوصی | ۴۰درصد مطالبات کلزاکاران گلستانی پرداخت نشده است
دبیر خانه کشاورز گلستان:

خلف وعده بخش خصوصی | ۴۰درصد مطالبات کلزاکاران گلستانی پرداخت نشده است

گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: ۴۰ درصد مطالبات کلزاکاران گلستان پرداخت نشده و جهاد کشاورزی به عنوان متولی، نظارتی بر پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان ندارد.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۷۰ هزار تن کلزا در استان گلستان برداشت شده که توسط بخش خصوصی خریداری شد، اما متاسفانه با گذشت بیش از ۶۰ روز از فروش این محصول نزدیک به ۴۰ درصد کلزاکاران مطالبات خود را دریافت نکردند.

دبیر خانه کشاورز با بیان اینکه زمان دقیقی برای پرداخت مطالبات کلزا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای پرداخت این مطالبات اقدام به دریافت تسهیلات کرده که هنوز مشخص نیست این تسهیلات چه زمانی به آنها پرداخت می شود و اینکه واقعا در مسیر پرداخت مطالبات کشاورزان هزینه خواهد شد یا خیر؟

وی یادآور شد: متاسفانه جهاد کشاورزی به عنوان متولی، هیچ گونه حمایتی از کلزاکاران نداشته و به همین دلیل در زمان خرید کلزا بخش خصوصی این محصول را با بیشترین افت از کشاورز خریداری کرد؛ موضوعی که منجر به فروش کلزای کشاورزان گلستانی به قیمتی کمتر از ۲۰ هزار تومان شد.

ایمانی با بیان اینکه برخی از شرکت های خصوصی ۱۰۰ درصد مطالبات خود را پرداخت کردند، افزود: مطالبات برخی شرکت ها تا حدودی پرداخت شده و برخی دیگر هنوز اقدامی برای پرداخت این مطالبات نداشتند و پاسخ روشنی هم به کلزاکاران تاکنون ندادند.

دبیرخانه کشاورز با بیان اینکه به دنبال دریافت مجوز تجمع در مقابل استانداری هستیم، افزود: قرار شد که در مدت سه روز این مسئله حل شود اما متاسفانه تاکنون جوابی به ما داده نشده؛ اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، کشاورزان معترض در جهاد کشاورزی استان اجتماع خواهند کرد.

ایمانی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات کلزاکاران شد و گفت: با توجه به تعیین قیمت مصوب کلزا از سوی دولت به نرخ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بخش خصوصی این محصول را به قیمت۲۳ هزار تومان از کشاورز خریداری کرد که مابه التفاوت این قیمت که نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان می شود و باید به کشاورزان پرداخت شود.

وی در خاتمه یادآور شد: از جهاد کشاورزی انتظار داریم که در این حوزه ورود پیدا کند چرا که با این شرایط در سال های آینده کشاورز برای کشت کلزا رغبتی نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha