۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
جانمایی محل شیرین سازی آب دریا نیازمند تأیید مطالعات زیست محیطی است
در گفتگو با بازار؛

جانمایی محل شیرین سازی آب دریا نیازمند تأیید مطالعات زیست محیطی است

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: پس از اتمام مطالعات جانمایی محل احداث آب شیرین کن ها، منتظر تایید مطالعات زیست محیطی هستیم تا برای ورود بخش خصوصی فراخوان داده شود.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طی سال ۹۹ حدود ۲۱۰ حلقه و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان را مسدود کردیم و بر اساس رویکرد ترسیمی و با تعامل با مراجغ قضایی تلاش می کنیم این رویه استمرار داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: برای شناسایی چاه های غیرمجاز در گلستان ۳۲ اکیپ به صورت شبانه روزی از منابع سطحی و زیرزمینی گلستان گشت زنی می کنند.

وی ادامه داد: گلستان در برنامه جامع آب شرب در افق ۱۴۲۵ به حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد که شیرین سازی آب دریا با حجم حدود ۴۰ میلیون مترمکعب و استفاده از آب سدهای در حال احداث مانند میرداماد گرگان، نرماب مینودشت و بهارستان(قره چای) رامیان از برنامه‌های درازمدت برای تامین آب شرب گلستان است.

حسینی افزود: پس از اتمام مطالعات جانمایی محل احداث آب شیرین کن در حال حاضر منتظر تایید مطالعات زیست محیطی هستیم تا برای ورود بخش خصوصی فراخوان داده شود.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن غرب گلستان با استفاده از توان و سرمایه غیر دولتی و در قالب قراردادهای بی. او. او (BOO) (ساخت، تملک و بهره برداری) با مشارکت شرکت های خصوصی اجرا و دولت آب تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می کند.

وی گفت: در صورت تامین به موقع منابع مالی و تخصیص آن ها تا سه سال آینده طرح شیرین سازی آب دریا در گلستان به عنوان نخستین استان شمالی کشور اجرایی می شود.

حسینی گفت: با اختصاص اعتبار سفر رئیس جمهور تاکنون سه حلقه چاه در گرگان حفر و تجهیز شده و با احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی ۲۰ درصد به ظرفیت ذخیره آب شرب در گرگان افزوده شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha