تشکیل وزارت بازرگانی نیازمند اصلاحات اقتصادی است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

تشکیل وزارت بازرگانی نیازمند اصلاحات اقتصادی است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران انجام اصلاحات اقتصادی را قبل از تفکیک وزارت بازرگانی ضروری دانست و گفت: اگر اصلاحات لازم انجام نشود تفکیک وزارت بازرگانی موجب بزرگتر شدن دولت خواهد شد.

به گزارش بازار، عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی علاوه بر مشکلاتی که در ساختار داشته، به جای ادغام در عمل تجمیع هم شده بود گفت: این وزارتخانه از بی ثباتی مدیریت نیز رنج می‌برد به طوری‌که در پنج سال گذشته، شش نفر در رأس این وزارتخانه قرار گرفتند.

وی افزود: وزارتخانه ای با این گستردگی و حجم کار که باید به دنبال ثبات در اقتصاد و افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد باشد از بی ثباتی رنج می‌برد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تذکر این مطلب که البته برخی مشکلات در حوزه این وزارتخانه به عملکرد خود وزارتخانه هم برنمی گردد گفت: بخشی از مشکلات وزارتخانه تابعی از سیاست‌های کلان دولت و شرایط تحریمی است و در صورت تفکیک هم قابل حل نیست.

آرگون انجام اصلاحات اقتصادی را قبل از تفکیک وزارت بازرگانی ضروری دانست و گفت: اگر اصلاحات لازم انجام نشود تفکیک وزارت بازرگانی در عمل موجب بزرگتر شدن دولت، افزایش هزینه‌های جاری دولت و تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه تولید و تجارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از تصمیمات آنی و بدون بررسی و کارشناسی نشده خودداری کنند گفت: نقش دولت باید در اقتصاد کم شود و وزارت صمت هم باید به وظایف حاکمیتی خود مانند نظارت، سیاست گذاری و کنترل بپردازد در غیراین صورت اگر چهار وزارتخانه هم تشکیل دهیم مشکلی حل نخواهدشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین لزوم یکپارچگی سیاست های صنعتی و تجاری کشور را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در دنیا یادآورشد و گفت: عمده کشورهای دنیا سیاست‌های تجاری و صنعتی را در یک مرکز و نهاد واحد به صورت یکپارچه تعریف و اعمال می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha