۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
قرعه‌کشی خودرو به صورت تدریجی به پایان می رسد
وزیر صمت:

قرعه‌کشی خودرو به صورت تدریجی به پایان می رسد

ساوه - وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم با بیان اینکه خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و ساز و کار بازار است، گفت: قرعه‌کشی خودرو به صورت تدریجی به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین ظهر جمعه در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت به استان مرکزی و در جریان بازدید از شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه، با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه ارتقای صنایع بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم رفع موانع تولید است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه ای با هزینه کمتر از جمله اولویت های دولت سیزدهم در شهرک های صنعتی مانند کاوه در استان مرکزی است که دارای ظرفیت های عظیم سرمایه پذیری و تولیدی دارند، افزود: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه دارد.

کیفی سازی تولیدات صنعتی
وزیر صمت کابینه سیزدهم همچنین کیفی سازی در زمینه کارهای دانش بنیان و تمرکز بر آن با هدف تحقق بخشیدن به شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را دیگر اولویت وزارتخانه و دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: شهرک صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور قطعاً در زمینه ارتقای تولید نقشی بی بدیل و اساسی خواهد داشت.

فاطمی امین به مقوله خودروسازی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و ساز و کار بازار است، گفت: پایان قرعه‌ کشی خودرو به صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد البته باید این نکته را نیز اعلام کرد که همین حالا نیز به غیر از دو محصول سایپا، سایر تولیدات این شرکت از فرآیند قرعه کشی خارج شده است.

ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه دارد

وی با بیان اینکه تولید خودرو در کشور آمار بالایی دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفته آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده است لذا هر خودرویی که وارد خط تولید می شود به صورت کامل تولید و از خط کارخانه خارج می شود.

وزیر معین هیئت دولت در شهرستان ساوه طی سفر استانی رئیس جمهور به استان مرکزی، با بیان اینکه در بازه زمانی آبان و آذر ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافته که به مرور به صفر خواهد رسید.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha