۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
استان مرکزی قطب صنعتی کشور است | احصای مشکلات قبل از سفر
رئیسی:

استان مرکزی قطب صنعتی کشور است | احصای مشکلات قبل از سفر

اراک - رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی قطب صنعتی کشور است، گفت: این استان ظرفیت‌های عظیم صنعتی به خصوص در زمینه سرمایه گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح آدینه در ابتدای سفر خود به استان مرکزی وارد فرودگاه اراک شد و پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان، طی سخنانی کوتاه در فرودگاه، با اشاره به اهداف سفر یک روزه هیئت دولت به مرکزی، بیان کرد: بازدید از طرح های استان از اولویت های دولت است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله قطب صنعتی کشور است، افزود: این استان به خصوص در پشتیبانی از دفاع مقدس و جبهه ها نقشی بسزا داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه غیر از تقدیم بیش از شش هزار شهید در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، استان مرکزی نقش بسزایی نیز در تاریخ انقلاب داشته است، گفت: این استان نقش مهمی در پشتیبانی صنعتی، تخصصی و فنی از دفاع مقدس داشته است و این نقش بی بدیل محسوب می شود.

رئیسی بیان کرد: مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هر کدام نماد اعتماد به نفس و نماد غرور ملی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید به صنایع و مراکز توجه ویژه شود، افزود: استان مرکزی که مهد پرورش انسان های فرهیخته و در راس آنان امام خمینی(ره) و افرادی مانند آیت الله اراکی، آیت الله اراکی و سرداران رشید اسلامی بوده، نقش مهمی در تاریخ فرهنگ ایران هم دارند.

رئیس جمهور گفت: برای رفع مشکلات استان قبل از سفر بررسی هایی شده و گروه هایی از کارشناسان اعزام شدند و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی، نمایندگان مردم در استان و مدیران همگی نسبت به این مقوله اهتمام داشتند و لذا اولویت هایی در این سفر تعیین شده تا نیازها و مشکلات استان رفع شود.

رئیسی بیان کرد: این استان علی رغم مشکلات ظرفیت های بسیار خوبی دارد که یکی از آنها نیروی کارآمد و مستعد است که می تواند کارها را پیش ببرد در صورتی که امکانات از سوی دولت مهیا شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha