۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
تشریح روند بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس
رییس فراکسیون کارگری مجلس عنوان کرد

تشریح روند بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس

با توجه به پیگیری‌هایی که هم از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس و هم فراکسیون کارگری در حال انجام است طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران تا پایان مردادماه تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد روند اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس، گفت: هم‌اکنون تعداد یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی داریم که تعداد ۷۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما بقیه هنوز تحت پوشش بیمه قرار ندارند و برای اینکه این کارگران نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کسر بودجه مواجه هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استدلال سازمان تامین اجتماعی این است که با قانون فعلی نمی‌توان اعتبارات لازم برای این بخش را تامین کرد و دولت نیز این میزان بودجه را پرداخت نمی‌کند و این در حالی است که قرار نیست این پول را دولت بدهد بلکه با حق سهمی که از پروانه ساختمانی کسر می‌شود، اعتبارات این بخش تامین می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما برای رفع مشکل بیمه این کارگران اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌ اجتماعی کارگران ساختمانی را در دستورکار قرار دادیم تا راهکار تامین اعتبارات لازم برای این بخش مشخص شود، همچنین در این اصلاحیه تاکید شده است که از طریق اجرای این قانون باید تمام کارگران ساختمانی مشمول این ماده ظرف مدت دو سال تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسیده است و جزییات آن نیز بعد از اینکه در صحن علنی تصویب شد، دو شوری شده و به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد و بعد از آخرین پیگیری که امروز انجام دادم آقای پورسید به این نکته اشاره کرد که قرار است به دلیل دغدغه برخی مسئولان مربوطه پیرامون این طرح جلسه‌ای تشکیل شده و بعد از رفع این دغدغه‌ها نتیجه بررسی‌ها در قالب گزارش در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در پیش‌بینی زمان لازم برای اتمام بررسی این طرح و تبدیل آن به قانون، تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که هم از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس و هم فراکسیون کارگری در حال انجام است به نظر می‌رسد که این طرح تا پایان مردادماه تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha