۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
تاکید ایران و پاکستان بر تقویت سازوکار تجارت تهاتر میان ۲ کشور

تاکید ایران و پاکستان بر تقویت سازوکار تجارت تهاتر میان ۲ کشور

سفیر ایران در پاکستان در دیدار با وزیر بازرگانی پاکستان، راهکارهای تقویت سازوکار تجارت تهاتر میان دو کشور همسایه را بررسی کردند.

به گزارش بازار، «سید محمد علی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با «نوید قمر» وزیر بازرگانی این کشور در خصوص تقویت روابط تجاری میان دو کشور همسایه بویژه هماهنگی برای برگزاری بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان در مرداد ماه امسال به گفتگو پرداخت.

طرفین در این نشست تاکید کردند: بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که قرار است از ۲۵ الی ۲۸ مرداد در اسلام آباد برگزار شود، می‌تواند زمینه آشنایی بیش از پیش طرفین با ظرفیت‌های اقتصادی و نیازهای یکدیگر را فراهم کند.

«نوید قمر» وزیر بازرگانی پاکستان هم با تاکید بر نیاز افزایش حجم تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان گفت: دولت پاکستان از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ایران-پاکستان که در تاریخ ۲ الی ۴ شهریور ماه در اسلام آباد برگزار خواهد شد، حمایت و برای همکاری با تهران در راستای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه اعلام آمادگی می‌کند.

تاکید ایران و پاکستان بر تقویت سازوکار تجارت تهاتر میان دو کشورمقامات دو کشور همچنین درخصوص تقویت و تسهیل تجارت تهاتر گفتگو کرده و گام مشترک در راستای تحقق تجارت منهای دلار را ضروری قلمداد کردند.

توافق برای لغو یا کاهش تعرفه کالاهای دو کشور در معاملات تجاری فی‌مابین و تسهیل ارتباط مستقیم میان بخش‌های خصوصی ایران و پاکستان از دیگر محورهای گفتگوی مقامات دو کشور همسایه بود

کد خبر: ۱۶۳٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha