۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
تسهیلات با سود کم ویژه تولیدکنندگان صنعتی

تسهیلات با سود کم ویژه تولیدکنندگان صنعتی

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از تلاش این صندوق برای جذب حداکثری منابع طرح کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع و برداشتن گامی مهم در راستای پیشبرد اهداف صنعتی کشور سخن گفت.

به گزارش بازار، محسن سراج زاده عضو هیات مدیره این صندوق جذب حداکثری این منابع را یکی از مهم‌ترین اهداف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سال ۱۴۰۱ دانست.

سراج زاده افزود: با تفویض اختیار صورت گرفته به این صندوق، وزارت صنعت، معدن وتجارت تلاش دارد تا با همکاری کلیه ارکان اجرایی و جذب حداکثری منابع بتواندگامی مهم در راستای پیشبرد اهداف صنعتی کشور بردارد.

این عضو هیات مدیره تاکید کرد: منابع کمک‌های فنی و اعتباری، در دو بخش یارانه‌ سود و ارائه‌ تسهیلات، قابلیت بهره‌برداری دارند. در بخش یارانه سودکلیه واحدهای صنعتی که با شاخص‌ها و ملاک‌های ارزیابی این طرح همخوانی دارند، می‌توانند فارغ از محل تامین مالی، یارانه‌ سودی را تا سقف ۵ درصد دریافت و از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ارائه تسهیلات از محل منابع این طرح نیز با توجه به تمرکز اصلی بر ارائه تسهیلات سرمایه‌در گردش، با تلفیق منابع طرح و منابع بانک‌ عامل، نرخ سود این تسهیلات به ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت.

سراج زاده در ادامه گفت: پروژه‌های تکمیل زنجیره ارزش در راستای جلوگیری از خام فروشی، فعال سازی واحدهای راکد، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، فعال سازی ظرفیت خالی واحدها و تعمیق ساخت داخل از اصلی‌ترین طرح‌هایی هستند که مشمول استفاده از این منابع می‌شوند.

وی درباره نحوه دریافت این منابع گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از اخذ تاییدیه از اداره کل استانی و دفتر تخصصی ستاد وزارت‌خانه، به بانک عامل معرفی خواهند شد. بدیهی است پس از طی فرایند اعتبارسنجی طرح در ارکان اعتباری بانک، در صورت تایید، امکان بهره‌برداری از این تسهیلات فراهم خواهد شد.

سراج زاده در پایان ابراز امیدواری کرد تا وزارت صنعت، معدن وتجارت بتواند با جذب حداکثری این منابع، در کوتاه ترین زمان، امکان تامین مالی واحدهای صنعتی مشمول طرح مذکور را فراهم نماید.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha