۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
انتقاد از عدم تحقق قول دولت سیزدهم برای تولید سالانه ۱۰ هزار مگاوات برق
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

انتقاد از عدم تحقق قول دولت سیزدهم برای تولید سالانه ۱۰ هزار مگاوات برق

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عدم تحقق قول دولت سیزدهم برای تولید سالانه ۱۰ هزار مگاوات برق، گفت: قطع برق صنایع و کشاورزان علاوه‌بر نارضایتی آن‌ها به تولید مواد غذایی در کشور صدمه وارد می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با انتقاد از عدم تحقق قول دولت سیزدهم برای تولید سالانه ۱۰ هزار مگاوات برق، گفت: اگر دولت و وزارت نیرو به این تعهد خود عمل می‌کرد اکنون نه شاهد قطع برق صنایع بودیم و نه چاه‌های آب کشاورزان، هرچند سال گذشته شاهد قطع برق خانگی نیز بودیم و این مسئله نارضایتی بسیاری به دنبال داشت، ضمن آنکه قطع برق صنایع و کشاورزان علاوه‌بر نارضایتی آن‌ها به تولید مواد غذایی در کشور صدمه سنگین وارد می‌کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تمام انرژی خود را صرف افزایش تولید برق و بهینه‌سازی مصرف کند، افزود: متاسفانه تاکنون عملکرد وزارت نیرو در این زمینه مثبت نبوده است.

وی با بیان اینکه قطع برق صنایع بزرگ و چاه‌های آب کشاورزی سبب بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی و حتی کالاهای ساختمانی همچون سیمان می‌شود، بنابراین نباید به صرف جلوگیری از قطع برق خانگی آن هم به هر قیمتی، برق صنایع و کشاورزان را قطع کرد چراکه این کار آسیب اقتصادی بسیاری برای کشور به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر استفاده بهینه از وسایل سرمایشی، گفت: واردات برق در پی توافق با کشورهای همسایه نیز اقدام دیگری است که باید در اوج مصرف توسط وزارت نیرو با جدیت پیگیری شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha