۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
آبگرفتگی شهرک صنعتی آق قلا هنگام بارندگی شدید| جانمایی مناسب انجام نشد
در گفتگو با مدیرعامل شرکت صنایع ذوب شمال مطرح شد؛

آبگرفتگی شهرک صنعتی آق قلا هنگام بارندگی شدید| جانمایی مناسب انجام نشد

گرگان- نجد احمدی، مدیرعامل شرکت صنایع ذوب شمال از جانمایی نامناسب شهرک صنعتی آق قلا انتقاد کرد و گفت: جانمایی نامناسب باعث شده تا به محض بروز بارندگی شدید، شهرک دچار آبگرفتگی و سیلاب شود.

سعید نجد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شهرک صنعتی آق قلا به دلیل قرار گرفتن در توپوگرافی خاصی از منطقه همواره در معرض سیل و رواناب است که این باعث تشدید فرسودگی زیرساخت‌های شهرک شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع ذوب شمال با بیان اینکه شهرک صنعتی آق قلا سال ۶۸ احداث شده، افزود: متأسفانه بسیاری از موارد درحوزه تأسیسات و زیرساخت‌ها در آن پیش‌بینی نشده است.

وی رفع مشکل آبگرفتگی شهرک صنعتی آق قلا هنگام بارندگی شدید را مشروط به هزینه‌های زیاد کرد و گفت: چون هزینه‌های رفع مشکل آن زیاد است تاکنون این مسأله به صورت جدی دنبال نشده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اقداماتی نظیر کانال کشی اطراف شهرک، ایجاد سیستم پمپاژ، دیواره کشی اطراف شهرک و لایروبی‌های این مسیر را ضروری دانست و افزود: تاکنون دیوارکشی اطراف شهرک آن هم تاحدودی انجام شده است.

وی با بیان این نکته که حل مشکل آبگرفتگی شهرک صنعتی آق قلا اقدامی منطقه‌ای است، افزود: کانال‌هایی که آب رودخانه را به دریا می‌برند سال هاست لایروبی نشده و در نتیجه این چالش‌ها منجر به بروز مشکلاتی نظیر سیل سال ۹۸ می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع ذوب شمال، باران‌های شدید در این منطقه در اغلب مواقع تبدیل به رواناب یا سیلاب شده و شهرک صنعتی آق قلا را در برمی گیرد.

وی با بیان این نکته که تولیدکنندگان استان از نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه برق شهرک صنعتی آق قلا نیز در مضیقه هستند، گفت: یک مقدار معینی برق برای شهرک صنعتی در گذشته دیده شده که این توسعه واحدهای تولیدی شهرک را با مشکل مواجه کرده است.

این فعال اقتصادی معتقد است: در گذشته هنگام ساخت شهرک ۱۰ مگاوات برق برای شهرک صنعتی آق قلا پیش‌بینی شده که این میزان امروزه جوابگوی صنایع شهرک نیست.

وی با بیان اینکه کشور در بخش برق دچار محدودیت است، افزود: اما شهرک صنعتی آق قلا بیشتر در این بخش گرفتار شده است.
او در خاتمه یادآور شد: آنجه مسئولان کشوری و استانی به عنوان جهش تولید یاد می‌کنند نیاز به زیرساخت‌هایی نظیر ایجاد حامل‌های انرژی دارد که متأسفانه در استان فراهم نیست.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha