۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
نفت در بالاترین قیمت خود طی ۲ هفته اخیر

نفت در بالاترین قیمت خود طی ۲ هفته اخیر

قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز گذشته، سه‌شنبه، یک درصد افزایش یافت و به بالاترین حد دو هفته‌ای رسید.

به گزارش بازار، در روز گذشته، معاملات آتی برنت با یک درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.

با افزایش قیمت های روز گذشته، قیمت نفت برنت در مسیر رسیدن به بالاترین میزان خود از ۴ جولای و WTI به بالاترین قیمت خود از ۸ جولای قرار گرفتند.

قیمت نفت به دلیل ترس از کمبود عرضه به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه، افزایش یافته، اما همچنان تحت فشار تلاش‌های بانک مرکزی جهانی برای مهار تورم قرار دارد و این نگرانی را برانگیخت که رکود بالقوه می‌تواند تقاضای انرژی را کاهش دهد.

این در حالی است که دلار آمریکا در برابر ارزهای دیگر به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر رسید و با کاهش قیمت خود، تقاضای نفت را تقویت کرد.

هفته گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت، رهبر بالفعل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بازدید کرد. صادرات نفت خام این کشور در ماه می به ۷.۰۵۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید.

بایدن امیدوار بود به توافقی بر سر افزایش تولید نفت برای کاهش قیمت سوخت دست یابد، اما هیچ تضمین روشنی از سوی مقامات سعودی دریافت نکرد. وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان گفت که در بازار کمبود نفت خام نمی بیند.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha