۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
آشفته بازار خودرو و کمرنگ شدن استانداردها
کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد

آشفته بازار خودرو و کمرنگ شدن استانداردها

زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار آشفته خودرو می‌تواند باعث کمرنگ شدن استاندارد شود، یعنی خودروساز با توجه به شرایط حاکم بر بازار از کیفیت و استاندارد خودرو فاصله بگیرد.

به گزارش بازار، فربد زاوه با بیان اینکه بحث استاندارد خودرو، یک بحث هدایت بر پایه قاعده است یعنی در تمام دنیا دولت به مسئله استاندارد چه در خودرو یا هر محصول دیگری، به نمایندگی از مردم ورود می‌کند افزود: برای عرضه خودرو، خودروساز باید انواع تاییدیه‌ها از جمله تاییدیه چراغ، ترمز، استحکام صندلی، وزن، رنگ چراغ ها، صدای بوق، صدای خودرو و موارد دیگر را بگیرد و اگر خودرو در این مرحله مورد تایید باشد، اجازه فروش در بازار را دارد، اما لزوما بدین معنا نیست که خودروهای تولید شده تاییدیه لازم را دارند.

وی اضافه کرد: بحث تطبیق تولید نیز در استاندارد خودرو مطرح و معمولا مربوط به گواهی صادره برای خودروهایی است که روی صد در صد خودروها گذاشته می‌شود؛ ناظر سازمان استاندارد در این مواقع حتی اطلاعات ریز یعنی آلایندگی را نیز بازرسی می‌کند.

زاوه افزود: نکته اینجاست که سازمان بازرسی تک تک خودروها را مورد بررسی قرار نمی‌دهد بلکه فقط مطمئن می‌شود که کالای ساخته شده با استانداردها تطابق دارد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، اعمال نفود در تولید خودرو، مانعی بر سر راه شرکت‌های بازرسی به منظور توقف تولیدات حتی بدون دارا بودن استاندارهای لازم است.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha