۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
ضرورت پالایش بازار از سیم و کابل های بی کیفیت| منافع اقتصادی مونتاژ بیشتر از تولید است 
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت پالایش بازار از سیم و کابل های بی کیفیت| منافع اقتصادی مونتاژ بیشتر از تولید است 

گرگان- دولت آبادی، مدیر عامل شرکت بافه سیم با اشاره به بروز برخی حوادث و حریق ناشی از بکارگیری محصولات تقلبی سیم و کابل در واحدهای مسکونی، گفت: صنعت ساختمان نیازمند اقلام استاندارد برقی است.

محمدعلی دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طی سالیان اخیر و بر اثر محصولات بی کیفیت برقی(سیم و کابل) به دفعات شاهد بروز آتش سوزی در واحدهای مسکونی و تجاری و حتی مصدوم و جان باختن شهروندان بوده ایم.

مدیرعامل شرکت بافه سیم گلستان افزود: سیم و کابل و سایر اقلام برقی به عنوان یکی از نهاده های اصلی و تاثیر گذار در ایمنی ساختمان ها تلقی می شود که هر گونه تساهل در استانداردسازی آنها تبعات ناگواری را ایجاد می کند.

وی به عضویت ۴۳۰ شرکت و واحد تولیدی در انجمن سیم و کابل ایران اشاره کرد و گفت: در خوش بینانه ترین حالت حدود ۲۵ واحد با حداکثر کیفیت به تولید مشغول و حدود ۹۵ درصد شرکت ها نیازمند ارتقا کیفیت محصولات خود هستند.

دولت آبادی ادامه داد: صنعت سیم و کابل یک صنعت کاملا تخصصی محسوب می شود و شناسایی محصولات تقلبی از اصلی به یک رویه بسیار سخت تبدیل شده و فقط نخبگان و مهندسان کارآزموده توان تشخیص سره از ناسره را دارند.

مدیرعامل شرکت بافه سیم گلستان افزود: بخش زیادی از تولیداتی که در بازار عرضه می شود از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند، به زبان ساده تر یعنی با ضخیم سازی روکش و عایق از وزن مس کمتری استفاده می شود که این رویه از مهم ترین شکلهای تقلب در بازار سیم و کابل است.

وی گفت: هر چند ایجاد خطوط تولید جدید در شرایط فعلی بازار صرفه اقتصادی زیادی ندارد و به مراتب دردسرهای بیشتر و سود کمتری از مونتاژ کاری دارد اما برای کسب استقلال کشور در بخش تولید لامپ حدود هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده ایم.

وی ادامه داد : بزودی با راه اندازی خط تولید لامپ ال ای دی با هزار میلیارد ریال ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد و به همین میزان شغل غیرمستقیم در سایر واحدهای چرخه مونتاژ و توزیع خلق می شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha