۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
جلوگیری از قاچاق، راهکار خروج بازار لوازم‌خانگی از رکود
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی مطرح کرد

جلوگیری از قاچاق، راهکار خروج بازار لوازم‌خانگی از رکود

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: جلوگیری از قاچاق کالا مهمترین راهکار خروج بازار لوازم‌خانگی از رکود است.

به گزارش بازار، علیرضا محمدی دانیالی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش بازار لوازم خانگی را کالای قاچاق تشکیل می‌دهد گفت: با دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری مساله قاچاق و اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با این پدیده شوم در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: با توجه به تولید لوازم‌خانگی بیش از میزان نیاز کشور، صادرات این محصولات به‌ویژه به کشورهای منطقه و همسایگان، باید به عنوان راهکار دوم در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: دانش بنیان شدن صنعت لوازم‌خانگی، راهکار دیگری است که باعث خروج بازار لوازم خانگی از رکود می‌شود.
صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یادآور شد: حجم صادرات لوازم‌خانگی ایران به‌طور متوسط سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار است و به‌منظور ارتقای صادراتی باید ضمن عادی شدن روابط تجاری، مناسبات بنکی نیز عادی شود تا تولیدکنندگان با سهولت بیشتری به مبادله کالا پرداخته و پول‌شان را دریافت کنند.

وی همچنین از لزوم افزایش درآمدهای سرانه مردم در بلندمدت و ارتقای قدرت خریدشان به عنوان راهکار دیگر حل مساله رکود بازار یاد کرد.

تلاش برای دانش‌بنیان شدن صنعت لوازم‌خانگی
محمدی دانیالی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، تصریح‌کرد:‌ برای دانش بنیان شدن صنعت لوازم‌خانگی، باید کار اصلی در مراکز علمی و تحقیقاتی انجام شود و همچنین شرکت‌ها برای رشد و توسعه و دانش بنیان کردن این صنعت تلاش کنند.

وی به تشکیل کانون هماهنگی «دانش، صنعت و بازار لوازم‌خانگی» با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به این ترتیب، این صنعت گام نخست را در جهت دانش‌بنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکاملی برداشت.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: با تشکیل این کانون، شخصیت‌های آکادمیک و علمی و پژوهشی با بدنه صنعت لوازم‌خانگی مرتبط خواهند شد که حلقه پایانی آن بازار بوده و مدرنیزه‌کردن، به‌روز آوری و جهانی‌سازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت.

این انجمن با سه هدف اصلی رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی، تاثیرگذاری مثبت بر مجامع و مجاری تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و همچنین دفاع از منافع بیش از ۲۵۰ عضو خود فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن با تجمیع نظرات کارشناسی فعالان این حوزه و صنعتگران و همچنین پیگیری مشکلات آنها، سعی دارد با ارائه پیشنهادات و دفاع از برنامه‌ها در نهادهای تصمیم‌گیری همچون دولت و مجلس، تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha