۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
طرح ذخیره سازی گوشت در سمنان اجرا شد| خرید گوسفند زنده کیلوگرمی ۹۰ هزار تومان
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

طرح ذخیره سازی گوشت در سمنان اجرا شد| خرید گوسفند زنده کیلوگرمی ۹۰ هزار تومان

سمنان- صادقی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان از اجرای طرح ذخیره سازی گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، دام زنده را از دامداران خریداری و گوشت آن را منجمد می‌سازد.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره تامین اقلام مورد نیاز مردم در ایام پیک مصرف همزمان با عید غدیر و ایام پیک مصرف گوشت و مرغ همزمان با بازگشت حجاج و همچنین ماه محرم، تاکید کرد: تمهیدات خوبی در زمینه ستاد تنظیم بازار استان سمنان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا دام مورد نیاز استان خریداری و منجمد شود تا در زمینه عرضه با کاستی روبرو نشویم، افزود: ذخیره استراتژیک گوشت قرمز در واقع برای پیک مصرف شامل عید غدیر، بازگشت حجاج بیت الله الحرام، ایام محرم پیش بینی شده است.

دام خریداری می شود
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به صدور دستورالعمل خرید دام زنده از دامداران استان، ابراز کرد: طبق طرحی که از سوی وزارت جهاد ابلاغ شده، قیمت دام زنده سنگین ۸۵ و قیمت دام زنده سبک زنده ۹۰ هزار تومان قیمت گذاری و شرکت پشتیبانی امور دام همین قیمت را از دامداران خریداری خواهد کرد تا بتوانیم گوشت را منحمد کنیم.

قیمت دام زنده سنگین ۸۵ و قیمت دام زنده سبک زنده ۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است

صادقی با اشاره به انبار کردن گوشت مورد نیاز مردم و هیئت های مذهبی در سراسر استان سمنان به مقدار مورد نیاز، ابراز کرد: در این طرح هیچ محدودیتی دیده نشده و از هفته گذشته طرح تهیه گوشت مورد نیاز پیک مصرف، آغاز شده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مقابله با تخلفات و سودجویان بیان کرد: ۹۴ درصد پرونده های وارده به تعزیرات استان سمنان در ارتباط با مسائل مرتبط با اصناف، دام و طیور و ... بررسی و مورد صدور احکام نیز قرار گرفته است.

تسهیلات دامدار کارت
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان بیان کرد: نظارت بر نحوه عرضه اقلام اساسی و کار اصناف با هدف مقابله با تخلفات احتمالی در شرایط امروز اقتصادی، تشدید شده است.

صادقی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و نیاز هیئات مذهبی و مردم به برنج، تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ تن برنج خارجی در استان سمنان تامین و ذخیره سازی صورت گرفته و پیش بینی شده که این رقم به ۹۰۰ تن نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای حمایت از دامداران و فعالان حوزه طیور و آبزیان ۲۸۶ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت به بیش از دو هزار و ۷۰۰ بهره بردار پرداخت شده است که در این شاخص سمنان در زمره سه استان برتر کشور محسوب می شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      گوشت هم برای پولدارست اصلا زندگی برای مایه داراست مردم فقیر با سوع تغدیه مرگ تدریجی دارن خدایا عدالت و شک ر