۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
۱۳۷ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان همدان خریداری شد
مدیرکل غله استان همدان خبرداد:

۱۳۷ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان همدان خریداری شد

همدان - بکایی، مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: ۱۳۷ هزار و ۳۳۲ تن گندم مازاد کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

مسعود بکایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تا ۲۴ تیرماه، ۱۳۷ هزار و ۳۳۲ تُن گندم مازاد به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، گفت: تاکنون یک هزار میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران معادل هفت درصد پرداخت شده و مبلغی افزون‌بر ۱۴هزار میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال از مطالبات کشاورزان در صف پرداخت قرار دارد.

وی میزان خرید تضمینی گندم استان همدان در روز ۲۴ تیرماه را ۹ هزار و ۶۰۲ تُن برشمرد و افزود: از ۱۳۷ هزار و ۳۳۲ تُن گندم مازاد خرید تضمینی استان، به تفکیک مراکز دولتی ۱۰ هزار و ۶۳۶تُن، سیلوهای بخش خصوصی ۷۱ هزار و ۲۹۸ تن، تعاونی‌های روستایی۴۸ هزار ۷۹۸ تُن و کارخانجات آرد ۶ هزار و ۶۰۲ تُن را خریداری کرده اند.

بکایی با بیان اینکه شهرستان رزن با تحویل ۳۳هزار ۳۶۴ تن گندم بیشترین و شهرستان فامنین با دو هزار و ۳۴۲ تن گندم کمترین میزان گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا ۲۴ تیرماه داشته است، عنوان کرد: ۵۱مرکز خرید تضمینی گندم در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد دو مرکز خرید دولتی است و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد هستند.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha