۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
تقویت تعاملات با CIS زمینه صدور خدمات فنی مهندسی پیمانکاران را مهیا می کند
در گفتگو با بازار؛

تقویت تعاملات با CIS زمینه صدور خدمات فنی مهندسی پیمانکاران را مهیا می کند

گرگان- ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت تعاملات سیاسی- اقتصادی ایران با کشور های CIS گفت که با بهبود مناسبات، زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی پیمانکاران فراهم شده است.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در دولت گذشته به سبب برخی رویکردها ناصحیح، تعاملات با کشورهای مشترک المنافع سیر نزولی داشته و امکان توسعه فعالیت های اقتصادی و تبادلات مالی کاهش یافت.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه های اخیر شاهد دیدارهای متعدد روسای جمهوری کشورهای ایران، ترکمنستان و قزاقستان و حتی آذربایجان و روسیه بودیم که بیانگر عزم جدی و رویکرد عملیاتی دولت برای توسعه دیپلماسی با همسایگان شمالی کشور بوده و ماحصل این روابط گره گشایی از برخی چالش ها در حوزه تبادلات مالی و صادرات است.

وی ادامه داد: آمادگی کشورهای مشترک المنافع برای برخورداری از خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مباحث مشترک در تمامی این دیدارها بود که چشم انداز روشنی را برای فعالان حوزه عمران و پیمانکاران پروژه های فنی و مهندسی ترسیم کرده است.

ایری گفت: بسیاری از مشکلات موجود در بخش گمرکی و ریلی به مقصد کشورهای ترکمنستان و قزاقستان در حال حل شدن بوده و این بهترین فرصت برای پیمانکاران گلستانی است تا با استفاده از پتانسیل همجواری و فاصل اندک با این مقاصد تجاری، گلستان را به یک کارگاه عمرانی و یا مرکز ارائه خدمات فنی و مهندسی با محوریت صادرات تبدیل کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ و در جریان سفر دولت سیزدهم به استان گلستان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص سه ساله برای بخش‌های مرتبط با راه و شهرسازی تصویب شده که امیدواریم با جذب این اعتبارات پروژه های عمرانی کلانی در گلستان اجرایی شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha