۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کرونای صنعتی در کمین اقتصاد کشور/ دولت بسته های حمایتی تخصیص دهد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد

کرونای صنعتی در کمین اقتصاد کشور/ دولت بسته های حمایتی تخصیص دهد

اصفهان - رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: انتظار می رود در دوران پساکرونا شاهد بروز عصر کرونای صنعتی باشیم که بنگاه های اقتصادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مسعود گلشیرازی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به آسیب های ناشی از شیوع کرونا بر اقتصاد کشور اظهار داشت: طبیعی است که اقتصاد تمامی دنیا با شیوع کرونا درگیر نوعی رکود خاص شده است و شیوع این ویروس بر تمامی بخشهای اقتصادی به ویژه صنعت گردشگری که در تمامی دنیا از ارکان مهم قدرت اقتصادی است تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در این شرایط تاکید کرد: در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل و مردم مجبور به خانه نشینی هستند قدرت خرید مردم نیز کاهش خواهد یافت و طبیعی است که در این چرخه کسب و کارهای خرد نیز زیان خواهد دید.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه قرار داشتن ایران در میان تحریم های ناجوانمردانه مختلف بر شدت این آسیب ها افزوده است، بیان داشت: بدین ترتیب انتظار می رود در دوران پساکرونا شاهد بروز عصر کرونای صنعتی باشیم که بنگاه های اقتصادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

احتمال کاهش ذخیره انبارها و افت موجودی کالاها

وی با شاره به اینکه صاحبان کسب و کار در ماه های آینده ممکن است با کاهش ذخیره انبارها و افت موجودی کالاها روبرو شوند،  اضافه کرد: با توجه به شرایط خاصی که شیوع ویروس کرونا بر کشور حاکم کرده است بنگاه های اقتصادی از خرداد ماه کاهش تقاضا را درک می کنند اما بحران در حوزه زنجیره تامین مواد در مرداد و شهریورماه ملموس خواهد بود.

گلشیرازی اضافه کرد: در همین ارتباط علاوه بر اینکه دولت باید بسته های حمایتی لازم را در این ارتباط تخصیص دهد چاره اندیشی بنگاه های اقتصادی با ترسیم چشم اندازی از آینده و تلاش برای ایجاد نهضتی اقتصادی ضروری به نظر می رسد.

توانمندسازی فعالان اقتصادی اصفهان با برگزاری ۱۵ دوره آموزشی

وی تاکید کرد: در همین ارتباط اتاق بازرگانی اصفهان ۱۵ دوره آموزشی و هشت کارگروه با همکاری دانشگاه ها به منظور توانمندسازی فعالان اقتصادی طراحی کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ابراز داشت: باید به این نکته اشاره کنیم که دوران پساکرونا فرصت خوبی برای پیشرفت سازمان های چابک است تا با توجه به شرایط جدید ایجاد شده راهکارهای تطبیقی برای شرایط موجود اندیشیده و در راستای جهش تولید با هوشمندی و دوراندیشی گامهای موثری بردارند.

کد خبر: ۱۶٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha