۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
۳ حادثه به تاسیسات شرکت گاز البرز خسارت وارد کرد/ واگذاری ۱۲۴۵ انشعاب روستایی
مدیرعامل شرکت گاز البرز در گفتگو با بازار:

۳ حادثه به تاسیسات شرکت گاز البرز خسارت وارد کرد/ واگذاری ۱۲۴۵ انشعاب روستایی

کرج - مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به وقوع سه حادثه و خسارت به تاسیسات شرکت گاز استان البرز گفت: این حوادث ناشی از وقوع سیلاب و رانش زمین در سال ۹۸ است.

حسین تقی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وقوع ۴۸ حادثه در سال ۹۸ و در مقایسه با حوادث مربوط به گاز مشترکین در سال ۹۷ که ۵۸ مورد بوده گفت: آموزش مشترکین در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت که از ابتدای تشکیل شرکت گاز استان البرز در سال ۹۴ جزو اهداف شرکت در نظر گرفته شده سالانه باعث کاهش آمار حوادث در سطح استان می شود.

تقی نژاد افزود: سال گذشته سه حادثه هم مربوط به خسارت تاسیساتی ثبت شد که ناشی از وقوع سیلاب و رانش زمین در ابتدای سال ۹۸ بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا همه مشترکان بیمه هستند؟ گفت: همه مشترکان شرکت ملی گاز ایران دارای قرارداد بیمه حوادث مشترکان تجاری و خانگی (شهری و روستایی سکونت و گاهی هم عشایری) هستند. مشترکان در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از انفجار، آتش سوزی و مسمومیت و... طبق قانون از بیمه برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در پاسخ به این پرسش که مشترکان در صورت خسارت احتمالی، چطور از بیمه استفاده می کنند؟ گفت: مشترکان در صورت بروز حادثه باید فورا با سامانه ۱۹۴ تماس گرفته و متعاقبا تمامی مستندات لازم را از قبیل گزارش آتش نشانی، پلیس و... به اداره گاز مربوطه ارائه کنند و سپس مراتب را از طریق اداره گاز به واحد امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل گزارش می شود و در نهایت واحد مزبور تمامی مستندات را برای بهره مندی مشترک حادثه دیده و دریافت خسارت مالی یا جانی به شرکت بیمه ارسال می کند.

تقی نژاد اظهار کرد: همچنین شرکت گاز دارای بیمه تاسیسات و مسئولیت مدنی در خصوص تامین پوشش بیمه ای تمام خطر تاسیسات گازدار و تجهیزات و مسئولیت مدنی شرکت متبوعه است تا در صورتی که شهروندان از حوادث مرتبط با گازرسانی متضرر شدند خسارت و غرامت های جانی (فوت و نقص عضو) و یا غرامت بدنی(دیه) با خسارت های مالی از طریق شرکت بیمه گر جبران شود. مسئولان ادارات گازرسانی در صورت وقوع و یا به محض اطلاع از حوادث مراتب را به شرکت بیمه گر گزارش می کنند تا شرکت بیمه گر نیز از عهده تعهدات مربوطه در قرارداد منعقده فی مابین برآید.

با بیان اینکه ۸۷۴ هزار و ۶۹۲ مشترک گاز در استان داریم، گفت: در سال ۹۸ تعداد هزار و ۸۳۹ انشعاب شهری و هزار و ۲۴۵ انشعاب روستایی واگذار شد.

تقی نژاد با بیان اینکه سال گذشته سه عنوان پژوهشی در شرکت گاز استان داشتیم افزود: این پژوهش ها در قالب امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، آنالیز مخابرات شغل و همچنین بررسی عوامل موثر در بروز حوادث فرآیندی و عملیاتی در شرکت گاز البرز بود.  

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که در آخرین جلسه بازنگری مدیریت که داشتید، چه موارد و موانعی مشخص شد که باید رفع شود؟ گفت: تمام موارد درون و برون سازمانی که عدم تطابق داشت به مدیران تاکید شد تا برای برطرف کردن آن در اسرع وقت اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز البرز پیگیری جدی روسای مناطق و نواحی در ثبت و تکمیل مستندات مربوط به مدیریت انرژی، تکمیل فرم های ارزیابی ریسک و مخاطرات ایمنی توسط واحدها از دیگر موارد مطرح شده بود.

تقی نژاد افزود: تاکید به کارفرمایان برای جدیت در تکمیل لوازم خودروهای امداد و همچنین نظارت جدی تر بر شارژ کپسول های آتش نشانی واحدهای مربوطه و... نیز از مواردی بود که در این جلسه برای بهبود در کیفیت و خدمات رسانی مطرح شد.

کد خبر: ۱۶٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha