۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
مردم روستای سلمان فارسی گنبد کاووس آب شرب پایدار ندارند
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس:

مردم روستای سلمان فارسی گنبد کاووس آب شرب پایدار ندارند

گرگان- سعیدی راد، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس از مشکل آب مردم روستای سلمان فارسی خبر داد و گفت: با وجود برخورداری این روستا از خط انتقال آب شرب به دلیل خشکسالی مردم با بی آبی مواجه هستند.

حسین سعیدی راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آب‌رسانی به روستای سلمان فارسی از مجتمع آبرسانی الغدیر توسط مدیریت امور آب و فاضلاب شهرستان آق‌قلا انجام می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس، افزود: شوری لایه‌های خاک و سفره‌های آب زیرزمینی محدوده روستای سلمان فارسی مشکل بی‌آبی را در این منطقه دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: برای رفع موقت بی‌آبی در این محدوده ناگزیر به جیره‌بندی آب و آبرسانی با تانکرهای سیار آب هستیم تا این کاستی به نوعی مدیریت شود.

سعیدی راد خاطرنشان کرد: افزایش سرویس آب‌رسانی با تانکر سیار آب، با هماهنگی و در خواست دهیار انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار در شرایط بحرانی انجام می‌شود، گفت: در این شرایط برای تامین آب شرب هر فرد روزانه ۱۵ لیتر در نظر گرفته شده، ضمن اینکه در روستاهای نوار مرزی استان هم آبرسانی به این صورت انجام می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس، افزود: اما برخی روستاها که به وسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شوند سرانه مصرف آنها بالغ بر ۴۰ لیتر در روز است که بر پایه بررسی‌های انجام شده، آب شرب با کیفیت را برای دام مصرف می‌کنند.

وی درباره تأمین آب مصرفی برای دام روستاییان اظهار کرد: در اطراف و محدوده روستاها، آب بندان و سدهایی وجود دارد که می‌توان از آن برای آب مورد نیاز دام استفاده کرد.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha