۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
پیش بینی افزایش ۲۰تا ۳۰ درصدی تولید خرما

پیش بینی افزایش ۲۰تا ۳۰ درصدی تولید خرما

نیکفر فعال بخش خرما گفت: با توجه به اینکه امسال سال پربار است در صورتی که آفتی به باغات نزند، ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

بازار؛ گروه کشاورزی: خرما از محصولات نسبتا پرمصرف است که تولید آن غالبا در چند کشور از جمله ایران، مصرف، عربستان و عراق متداول است. به طوری که مصر، عربستان و ایران سه کشور برتر در تولید خرما محسوب می شوند. این در شرایطی است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی فائو در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حجم تولید جهانی خرما به ۹.۴۵ میلیون تن رسیده است و در این میان ایران با تولید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در جایگاه سوم تولید قرار دارد.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار تن تولید خرما داریم
با این وجود به گفته کارشناسان بخش، سال قبل به اصطلاح سال کم بار بوده است و امسال پیش بینی می شود افزایش تولید داشته باشیم.

وحید نیکفر در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: امسال اگر آفت یا خرابی رخ ندهد تولید بیش از سال گذشته خواهد بود.

نیکفر افزود: سالانه به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است تولید داریم در حالی این میزان تولید در برخی سالها ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر و برخی سالها نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: روی هم رفته چون سال گذشته به اصطلاح سال کم بر خرما بود و امسال سال پربار محصول خرما است به شرطی که آفت به باغات نزند ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش را خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha