۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
شرط تعادل بخشی به بازار نفت؛ کاهش تولید اعضای اوپک پلاس
معاون سابق وزیر نفت مطرح کرد

شرط تعادل بخشی به بازار نفت؛ کاهش تولید اعضای اوپک پلاس

حسینی معاون سابق وزیر نفت، تصریح بیان کرد: شوکی که به بازار نفت وارد و سبب افت قیمت شد، روند اوپک پلاس را دچار خدشه کرد و به نظر می رسد کشورهای عضو سازمان اوپک پلاس میزان بیشتری از عرضه را کاهش دهند تا بتوانند قیمت نفت را به تعادل برسانند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسینی معاون سابق وزیر نفت، در پاسخ به این سؤال که آیا کشورهای عضو «اوپک پلاس» به جمع‌بندی برای کاهش تولید نفت رسیدند، گفت: بستر در بازار امروز نفت، فقط متعلق به اوپک پلاس نیست و مشکل اصلی بازار آمریکا است. بورس های آمریکا روزی صد میلیون بشکه فروش نفت به صورت کاغذی را طرح ریزی می کردند و تعهداتی برای ماه «می» دارند که باید آن ‌ها را تحویل دهند و چون عرضه بیش از تقاضا است، از خریداران آتی خواسته اند زودتر نفت را ببرند و این مسئله به دلیل پر شدن ذخایر آن‌ها شده است و این سبب منفی شدن قیمت نفت آمریکا شده است.

وی اضافه کرد: تولید بالای آمریکا در این مدت و پر شدن ذخایر آن ‌ها سبب ایجاد شوک در بازار نفت شده است و در کنار آن، روسیه و عربستان نیز مازاد عرضه را در کنار کاهش تقاضا ایجاد کردند و این اقدامات، شرایط قیمتی امروز بازار نفت را ایجاد کرده است.

معاون سابق وزیر نفت با اشاره به اینکه کشورهای عضو اوپک پلاس بر کاهش عرضه توافق کرده اند، اظهار داشت: کشورهای عضو این سازمان ماهانه دو میلیون بشکه از تولیدات نفت خود را کاهش می دهند و این کار را تا پایان سال ادامه دهند تا ۳۰ میلیون بشکه ای که در بازار مازاد است را حذف کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: شوکی که به بازار نفت وارد و سبب افت قیمت شد، روند اوپک پلاس را دچار خدشه کرد. واقعیت این است اوپک همیشه کار تنظیم بازار نفت را بر عهده داشته و همچنان می تواند در قیمت تعیین کننده باشد به شرط آنکه کشورهای روسیه و عربستان با یکدیگر همکاری کنند. به نظر می رسد کشورهای عضو سازمان اوپک پلاس میزان بیشتری از عرضه را کاهش دهند تا بتوانند قیمت نفت را به تعادل برسانند.

کد خبر: ۱۶٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha