۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
زنجان در زمینه تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن مشکل دارد
معاون استاندار زنجان:

زنجان در زمینه تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن مشکل دارد

زنجان- شعاعی، معاون استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در تامین زیر ساخت‌ها مشکل داریم.

محمد شعاعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، گفت: وعده‌هایی که دولت سیزدهم در ابتدای کار داده است در مورد تولید مسکن، یکی از تکالیفی است که به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تولید ۴ میلیون مسکن در چهار سال است.

وی اظهار کرد: زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: در خصوص ساخت تعداد زیاد مسکن تجربیات مختلفی داریم و مسکن توسط شرکتهای تعاونی، انبوه سازان و مسکن مهر در سطح کشور ساخته شده است و هر کدام از این تجربیات، نقاط ضعف و قوت دارد.

شعاعی تاکید کرد: در این راستا ماحصل و خروجی آن را در طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم و معایب هم حل می‌شود.

وی افزود: تکلیف تمام دستگاه‌ها در زمینه ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن مشخص شده است و مبنای ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن تسهیلات بانکی و آورده مردم است و در این میان پشتیبان برای اجرای این طرح وجود دارد ولی این پشتیبان مستقیم نیست.

شعاعی گفت: در تامین زیر ساخت‌ها مشکل داریم و نهضت ملی را کنترل می‌کنیم و در شهر زنجان قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشکل آب را داشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، تصریح کرد: مسکن یکی از مهمترین مسائل مهم جامعه است و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای هر خانوار به مسکن اختصاص می‌یابد و این چیز مطلوبی نیست و تلاش مجموعه حاکمیت نظام باید بر این باشد که این درصد را کاهش دهد چرا که دغدغه یک شهروند تامین هزینه‌های مسکن است.

شعاعی افزود: در خصوص نهضت ملی مسکن در خود استان هزینه زیادی صرف می‌شود و منابع بانکی، بخش آورده مردم عدد بزرگی است و به سمت و سویی باید برویم که به یک ثبات پایداری از بابت کاهش دغدغه ها و مسائل معیشت افراد برسیم و آن را جزو اهداف خود قرار دهیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      ماه عسل اشتباهه ماحصل درسته