۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
مهارت های بهترین جراح ستون فقرات در مرکز تهران

مهارت های بهترین جراح ستون فقرات در مرکز تهران

مشکلات ستون فقرات و بیماری های آن شامل چندید مشکل عمده می شوند که هرکدام روش درمانی مختص به خود را دارند.

به گزارش بازار، مشکلات ستون فقرات و بیماری های آن شامل چندید مشکل عمده می شوند که هرکدام روش درمانی مختص به خود را دارند. اما وجه اشتراکی میان آنها است و آن هم این است که درمان این بیماری های توسط جراح ستون فقرات باید معاینه و درمان شوند.

گاهی نیز وقتی علائم بیماری تخصصی می شوند مانند پارگی دیسک گردن، متخصص ستون فقرات یا باید بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع دهد یا خود آنقدر مهارت داشته باشد که توانایی های یک جراح پارگی دیسک گردن را داشته باشد و پارگی را در سریع ترین زمان درمان کند. برای سایر بیماری ها نیز همینطور است.

در ادامه خواهیم گفت که مهارت های دکتر بختوری بعنوان بهترین جراح ستون فقرات در مرکز شهر تهران کدامند و چرا یک متخصص مغز و اعصاب باید این مهارت ها را داشته باشد.

متخصص ستون فقرات به چه کسی گفته می‌شود

تمامی عضلات و اسکلت بدن حرکات خود را مدیون وجود ستون فقرات هستند. ستون فقرات در واقع ارتباط دهنده میان سیستم عصب مرکزی یعنی همان مغز به تمامی ماهیچه ها و اسکلت بدن است.

ستون فقرات این کار را با واسطه‌ای به نام نخاع انجام می‌دهد که پزشکان و متخصصان خود نخاع را نیز جزء سیستم عصبی مرکزی می‌دانند.

پس متخصص ستون فقرات شخصی است که به نخاع و تمامی قسمت های اطراف و درگیر با آن آشنایی کامل دارد. که مهمترین بخش های این قسمت به جز خود نخاع دیسک و مهره های گردن و کمر هستند.

متخصص و جراح ستون فقرات به غیر از درمان آسیب های وارد شده به نخاع مانند تومور نخاع باید بتواند موارد دیگری را مانند پارگی دیسک گردن و کمر، فتق دیسک و... را درمان نماید.

مهارت های بهترین جراح ستون فقرات

علاوه بر موارد ذکر شده یک جراح ستون فقرات عالی باید مهارت هایی را داشته باشد که دکتر بختوری جراح ستون فقرات و پارگی دیسک گردن و کمر با دارا بودن این مهارت ها بهترین گزینه برای انتخاب در مرکز تهران می‌باشند.

تسلط به درمان فتق دیسک

یک جراح ستون فقرات عالی علاوه بر شناسایی و درمان پارگی دیسک می‌تواند فتق دیسک را شناسایی و درمان نماید.

فتق دیسک یعنی خروج مایع درون دیسک کمر به بیرون که این کار باعث پاره شدن لایه دور آن که پارگی دیسک کمر و گردن است می‌شود و خود مایع نیز به نخاع فشار وارد می‌کند که باعث درد زیادی در ناحیه ایجاد شده می‌گردد.

دکتر بختوری که جراح فتق دیسک نیز هستند با تسلط کافی این معضل را می‌توانند درمان کنند و حتی در صورت داشتن علائم پیش از اتفاق بیمار را از آسیب آگاه کنند.

توانایی در درمان پارگی دیسک گردن و کمر

همانطور که گفته شد دیسک های ستون فقرات بنا بر علت های گوناگون که خارج از بحث ما است دچار پارگی می شوند و یک جراح ستون فقرات خوب باید توانایی درمان پارگی دیسک کمر و گردن را داشته باشد.

درمان پارگی دیسک گردن و کمر یک جراحی بسیار حساس است، زیرا دیسک ستون فقرات در کنار نخاع است و کوچکترین اشتباه می‌ تواند باعث صدمات جبران ناپذیری به بیمار شود.

دکتر بختوری به دلیل مهارت و دقت بالایی که دارند پارگی دیسک گردن و کمر را به خوبی شناسایی کرده و درمان های لازم را انجام می‌دهند.

تشخیص دقیق بیماری

دیگر مهارت بهترین جراح ستون فقرات در تهران این است که بیماری را به سرعت و با دقت بالا تشخیص می دهند.

بیماری های ستون فقرات به علت علائم مشابه که دارند در اکثر مواقع توسط پزشکانی که خبره نیستند اشتباه گرفته می شوند.

بعنوان مثال دیسک کمر و فتق دیسک کمر علائمی شبیه به هم دارند و هر دو با کمر درد همراه هستند.

تنها یک جراح و متخصص با تجربه می تواند متوجه تفاوت این ۲ بیماری از روی علائم ظاهری شود. این مورد از آنجایی حائز اهمیت است که بیماری و عوارض ستون فقرات اگر به موقع درمان نشوند باعث صدمه به نخاع می شوند.

و چون نخاع یکی از مهم ترین بخش های عصب مرکزی است صدمه به آن حتی می تواند باعث فلجی دائم در فرد شود.

مهارت های بهترین جراح ستون فقرات در مرکز تهران

آشنایی با جدید ترین متد های درمانی

دکتر مهرداد بختوری به دلیل داشتن آشنایی و تسلط به روش های مدرن و همگام با علم نوین پزشکی کم خطر ترین روش ها را برای درمان بیماری های ستون فقرات استفاده می کنند.

این در حالی است که در کشوری مانند ایران اکثر جراحان از روش های قدیمی و تهاجمی استفاده می کنند اما روش های جدید مدرن با استفاده از دستگاه های پیشرفته و کم تهاجمی استفاده می شود.

دکتر بختوری با مهارت آموزی و داشتن تجربه در صورت امکان از دستگاه های مخصوص استفاده نموده تا علاوه بر کاهش خطرات احتمالی دوره نقاهت را برای بیمار کاهش دهد.

ر

مهارت های بهترین جراح ستون فقرات در مرکز تهران

استفاده از روش های کمک کننده پس از درمان

دکتر بختوری پس از درمان فرد پیگیری های لازم را برای استفاده بیمار از روش های کمکی را انجام می دهند.

بیماری های ستون فقرات اینگونه هستند که پس از انجام جراحی و درمان باید توسط خود فرد نیز روش هایی کمکی انجام شود تا عضلات و ماهیچه ها سریع تر بازیابی شوند.

مانند راه رفتن پس از گذشت چند روز، انجام نرمش و ورزش های مخصوص که بهترین جراح ستون فقرات در مرکز تهران پیگیری و توصیه های لازم را برای بهبود سریع تر بیمار انجام می دهند و به او روش های انجام روش های پس از درمان را یاد می دهند.

راه های تماس با دکتر

برای دریافت نوبت و مراجعه به مطب دکتر بختوری می توانید به مطب ایشان به آدرس: خیابان ولی عصر، سه راه توانیر، روبه روی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان دی، طبقه ۱۰، واحد D. مراجعه نمایید و یا به شماره واتس اپ مطب پیام دهید و نوبت دریافت نمایید. واتس اپ مطب: ۰۹۳۵۱۸۷۴۵۰۶

کد خبر: ۱۶۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha