۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
توانمندسازی پیمانکاران بومی نقش آفرینی در پروژه ها را بیشتر می کند
در گفتگو با بازار؛

توانمندسازی پیمانکاران بومی نقش آفرینی در پروژه ها را بیشتر می کند

گرگان- ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت که توانمندسازی پیمانکاران بومی نقش آفرینی در پروژه ها را بیشتر می کند و آن ها باید بتوانند اعتبارات سفر رئیس جمهور را جذب کنند.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به تحریم ها و شرایط خاص زمانی موجود، اجرای پروژه های پیمانکاری، مشکلات خاص خود را داشته که بازخورد آن افزایش شدید قیمت ها است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از انعقاد قرارداد، پیمانکار و کارفرما نمی توانند خلاف ضوابط رفتار کرده و این شرایط و مشکلات و نوسان قیمت در سنوات قبل هم وجود داشته است.

وی سفر رئیس جمهور به گلستان را نقطه عطفی در تاریخ استان برشمرد و گفت: در این سفر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه زیرمجموعه راه و شهرسازی تصویب شده که رقم بالایی است و در کنار آن برخی از پروژه ها ردیف های بودجه ای ملی جداگانه هم دارند.

ایری اضافه کرد: پیمانکاران با توجه به افزایش قیمت ها باید تلاش کنند تا پروژه را سریع به اتمام برسانند تا دچار نوسان قیمت ها نشوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از پیمانکاران بومی در دستور کار بوده و این افراد باید بتوانند با توانمندی خود اعتبارات سفر را جذب کنند.

وی با اشاره به مطالبات پیمانکاران عنوان کرد: اگر پیمانکاران با آورده خود در پروژه ها، بتوانند ۵۰ درصد دیون ایجاد کنند، مطالبات آن را پیگیری خواهیم کرد تا بتوان سریع تر آن پروژه را به پایان رساند.

ایری گفت: دولت جراحی اقتصادی را آغاز داده و قیمت مواد اولیه و مصالح بالا رفته است و پیمانکار باید تلاش کنند از این برهه خود را بالا بکشند چون هر اندازه پروژه طولانی تر شود آسیب آن ها بیشتر می شود.

وی از پیگیری پرداخت تسهیلات برای پیمانکارانی که نیازمند ماشین آلات و سرمایه در گردش هستند خبرداد و گفت: پروژه های راهسازی را معمولاً کوچک در نظر می گیرند تا هزینه آن کاهش یابد و پیمانکاران بتوانند راحت تر آن را انجام دهند.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha