۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
انتقاد از ممنوعیت صادرات صیفی‌جات
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

انتقاد از ممنوعیت صادرات صیفی‌جات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه سال جاری دولت باید از ۶ ماه قبل اعمال محدودیت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی را به کشاورزان اطلاع رسانی کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از اعمال محدودیت در زمینه صادرات محصولات صیفی خصوصا خیار و گوجه فرنگی، گفت: بر اساس بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه سال جاری دولت باید از ۶ ماه قبل اعمال محدودیت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی را به کشاورزان اطلاع رسانی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت صادرات صیفی‌جات با توجه به پایین بودن مصرف داخلی آن کشاورزان را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است و دچار خسارت شدیدی شده‌اند، افزود: طی نامه‌ای به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص ممنوعیت صادرات گوجه و خیار مکاتباتی داشته و بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را به آنها یادآوری کرده‌ام زیرا این اقدام آنها مغایر قانون بوده و باید اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محدودیت یکباره صادرات صیفی‌جات برخلاف قانون بوده و کشاورزان از این موضوع گله‌مند هستند، عنوان کرد: محدودیت صادرات صیفی جات حدودا از دو هفته قبل و بدون اصلاع رسانی قبلی آغاز شده است.

فیروزی، ادامه داد: صیفی جات جزء محصولات کشاورزی هستند که شرایط نگهداری خاص خود را دارند و کشاورزان نمی‌توانند این محصول را مدت زمان زیادی نگهداری کنند، با توجه به این موضوع لازم است تا هرچه سریع‌تر این محدودیت صادراتی برداشته شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha