۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کاهش ۷۰ درصدی رواناب در حوضه رودخانه های گلستان
معاون شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبرداد؛

کاهش ۷۰ درصدی رواناب در حوضه رودخانه های گلستان

گرگان- تیموری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حوضه رودخانه های استان با کاهش ۷۰ درصدی رواناب ها مواجه هستیم.

جواد تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آب ذخیره شده در ۱۴ سد موجود استان ۳۰ میلیون متر مکعب است، اظهار کرد: از کل ظرفیت سدهای استان، فقط ۱۲ درصد آب در سدها ذخیره شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان، افزود: در حوضه رودخانه های استان با کاهش ۷۰ درصدی رواناب ها مواجه هستیم.

وی در خصوص عمر مفید سدها گفت: عمر مفید سدها ۳۰ سال است و در ابتدای احداث سدها میزان ذخیره سازی آب ۱۰۰ درصد است اما به مرور زمان این ظرفیت به علت رسوب در منافذ سدها به یک جهارم کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه طبیعت سالهاست در بحث ذخیره آب فعال بوده است، یادآور شد: جنگل‌های شمال ایران سالانه حدود دو هزار متر مربع آب را ذخیره می‌کنند و حجم آبی که توسط جنگل ها ذخیره می شود بالغ بر سه میلیارد مترمکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان ضمن یادآوری این نکته که ۴۰ درصد آب بارندگی توسط جنگل ها جذب می شود، افزود: این جذب سبب پایداری منابع آبی زیرزمینی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha