۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
چالش هدر رفت آب در خراسان جنوبی| اصلاح شبکه ها نیازمند برنامه ای زودبازده
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مطرح کرد؛

چالش هدر رفت آب در خراسان جنوبی| اصلاح شبکه ها نیازمند برنامه ای زودبازده

بیرجند- امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرسودگی‌های شبکه آب در استان، هدر رفت آب مسئله‌ای جدی بوده که باید شبکه های مستهلک در بازه ای کوتاه اصلاح شوند.

حسین امامی در گفت و گو با بازار با بیان اینکه با توجه به فرسودگی‌های شبکه آب در استان، هدر رفت آب مسئله‌ای جدی است، گفت: با توجه به اینکه حجم عملیات شبکه های مستهلک هر ساله زیاد می شود، نیازمند برنامه ای جدی هستیم که در بازه کوتاهی، شبکه ها را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاری مستمر برای پایداری شرایط موجود داشته باشیم، افزود: هوشمند سازی کلیه مخازن آب در حال انجام است.

امامی با بیان اینکه در زمینه تعدیل هوشمند شبکه در سطح بیرجند باید ۴۵ شیر نصب شود، اظهار کرد: در دو ماه آخر سال گذشته هشت شیر فشار شکن نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: امید است بتوانیم با اقدامات پیش بینی شده بتوانیم هدر رفت را به استاندارد ملی برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد: هیچ تعهدی در خصوص مصارف غیر متعارف و غیر منطقی مصرف کنندگان نداریم چراکه سایر مصرف کنندگان که در الگو مصرف می‌کنند را دچار چالش می‌کنند.

امامی با بیان اینکه برای الگوی مصرف آب تا هفت متر مکعب قبض ویژه‌ای صادر نمی‌شود، گفت: برای باغ منزل‌ها در صورت گذشتن از حد الگوی مصرف، قیمت بالایی در قبوض صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: در برخی روستاها مصارف فضای سبز گاهاً به شبکه آب وصل بوده و علی رغم افزایش بهای آب، مردم تشویق به جداسازی شبکه نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: از مردم به ویژه روستاییان خواستاریم در دوره‌های ۴۵ روزه کنتور آب را بررسی کنند تا در صورت ترکیدگی لوله‌ها نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha